چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 29478
سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان گفت: با وجود گذشت بیش از سه ماه از آغاز سال 90 هنوز تعرفه داروسازان اعلام نشده است.

دكتر رهبر مژدهی آذر در گفت وگو با ایسنا، افزود: اعلام نشدن تعرفه‌های داروسازان یكی از علل كم ‌توجهی مسولان به داروسازان است. از سوی دیگر تعرفه جدید در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است به گونه‌ای كه مبلغی عاید داروخانه‌های روستاها و شهرستانهای دورافتاده نمی‌شود. این وضعیت نشان ‌دهنده كم‌اهمیت بودن خدمات علمی داروسازان برای برخی از مسئولان است.

وی با اشاره به وضعیت فارغ التحصیلان رشته داروسازی گفت: آنان با روشهای جدید ارائه خدمات داروسازی در دانشگاه‌ها آشنا می‌شوند اما بستر لازم برای خدمت‌رسانی مناسب این افراد در جامعه وجود ندارد در نتیجه فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی به كشورهای صنعتی مهاجرت می‌كنند.

رییس انجمن داروسازان درباره تبعات تداوم این وضعیت اظهار كرد:‌ مهاجرت فارغ التحصیلان داروسازی از یك سو باعث می‌شود كه هزینه‌های صرف شده برای تربیت این افراد برباد رود. از سوی دیگر مردم از خدمات آنان محروم می‌شوند كه نتیجه این محرومیت افزایش خودسرانه و بی‌رویه دارو و شدت پیدا كردن عوارض دارویی است.

مژدهی‌آذر در پایان گفت: متاسفانه برخی از مسئولان، داروخانه را تنها محل فروش دارو قلمداد می‌كنند و خدمات داروسازان را نادیده می‌گیرند این در حالیست كه داروساز به نوعی مسئول سلامت بیمار است و می‌تواند عوارض دارویی را به او گوشزد و در صورت لزوم با پزشك بیمار مشورت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha