سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 294793

اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نكنند، از ماسك استفاده نكنند و اعتقادی به رعایت مسائل بهداشتی نداشته باشند با اوج مجدد بیماری در كشور رو‌به‌رو خواهیم شد.

افراد سالم هم ماسك بزنند

سلامت نیوز:اگر مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نكنند، از ماسك استفاده نكنند و اعتقادی به رعایت مسائل بهداشتی نداشته باشند با اوج مجدد بیماری در كشور رو‌به‌رو خواهیم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی با تاكید بر این‌كه زمان بروز موج دوم و سوم كرونا به رفتار مردم وابسته خواهد بود، گفت: موارد جدید بیماری كووید-۱۹ رو به افزایش است كه سه علت دارد. اولا بهبود سیستم بیماریابی در كشور را شاهد هستیم، ثانیا مراجعه مردم به آزمایشگاه‌های تشخیصی برای انجام تست پی سی آر بیش از گذشته شده است و در وهله سوم، افزایش تحركات اجتماعی است.متاسفانه مردم دچار این تصور شده‌اند كه كرونا تمام شده است.

وی با ابراز تاسف نسبت به عادی انگاشتن بیماری كووید-۱۹ توسط مردم، ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی به‌ویژه برای كشورهایی مانند ما كه برخی مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را مضحكه قرار داده‌اند، توصیه می‌كند که حتی افراد بدون علامت هم هنگام خروج از منزل از ماسك استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha