سلامت نیوز : قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در حوزه سلامت و تربیت بدنی گفت: پایگاههای انجام طرح سنجش سلامت در 13 محور وضعیت جسمانی و آموزشی نوآموزان را ارزیابی می كنند.
 
به گزارش ایرنا، كیومرث هاشمی در حاشیه آغاز به كار طرح سنجش سلامت در پایگاه دبستان هجرت منطقه 11 تهران در جمع خبرنگاران افزود: هر سال بیش از یك میلیون نفر از دختران و پسران آماده ورود به دبستان در این طرح شركت می كنند.
وی تاكید كرد: سال گذشته یك میلیون و 43 هزار نوآموز در این طرح مشاركت داشتند كه از این میزان، بیشترین فراوانی مشكل آنها با 7/56 درصد مربوط به پوسیدگی دندان ها بوده است.
هاشمی به خانواده ها توصیه كرد پس از انجام آزمایش های طرح سنجش سلامت نسبت به وضعیت سلامت كودكان خود جدی تر باشند و در صورتی كه فرزندان آنها مشكلات بهداشتی و جسمانی دارند با مراجعه به مراكز تخصصی برای حل آن اقدام كنند.
وی یادآور شد: سال گذشته مشكل توده های بدنی در غربالگری كه در آزمایش های سنجش سلامت انجام گرفت در 11 درصد نوآموزان وجود داشت كه از طریق پایگاههای سنجش به مراكز تخصصی معرفی شدند.
هاشمی گفت: اجرای این طرح، دیدی به مجموعه خانواده از وضعیت سلامت و جسمی فرزندانشان می دهد تا آنها با جدیت بیشتری مسائل مربوط به كودكان خود را پیگیری كنند.
وی در پاسخ به سووالی درباره وضعیت ساختار قامتی نوآموزان گفت: در این زمینه آمار و ارقام متفاوتی وجود دارد، هر چند برخی از ناهنجاری های مربوط به ساختار قامتی باید در حوزه سلامت شناسایی شود و مربیان تربیت بدنی مدارس آنها را برطرف كنند.
هاشمی افزود: برخی از ناهنجاری های قامتی نیز مربوط به مشكلات مادرزادی در كودكان است كه باید از طریق متخصصان مرتبط درمان شوند.
وی خاطر نشان كرد: براساس آماری كه سال گذشته در این زمینه داشتیم كمترین میزان محورهای 13 گانه آزمایش های سنجش سلامت با 8 صدم درصد مربوط به مشكل ساختار قامتی بود كه بیشتر آنها در طول سال تحصیلی با انجام برنامه های درمانی و ورزشی بر طرف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha