سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیماران مبتلا به ویروس کرونا بدون داشتن علائم بیماری عامل انتقال این بیماری نیستند؛ این اظهارات نگرانی اولیه برخی از محققان را درباره کنترل دشوار همه‌گیری به دلیل مبتلایان بدون علامت با تردید مواجه کرده است.

انتقال ویروس کرونا از مبتلایان بدون علامت بسیار به ندرت رخ می‌دهد

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بیماران مبتلا به ویروس کرونا بدون داشتن علائم بیماری عامل انتقال این بیماری نیستند؛ این اظهارات نگرانی اولیه برخی از محققان را درباره کنترل دشوار همه‌گیری به دلیل مبتلایان بدون علامت با تردید مواجه کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، برخی افراد به ویژه جوانان و دیگر افراد سالمی که به ویروس مبتلا شده اند هرگز علائم  بیماری را ندارند و فقط علائم خفیفی را بروز می دهند. برخی دیگر نیز ممکن است حتی تا روزها بعد از این که واقعا به ویروس مبتلا شده اند، علائمی را از خود نشان نمی دهند.


شواهد اولیه نشان از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا نشان می داد که ویروس می تواند در تماس فردی منتقل شود حتی اگر فرد ناقل نشانه ای نداشته باشد. اما مقام های سازمان جهانی بهداشت اکنون می گویند در حالی که انتقال ویروس از مبتلایان بدون علامت هم می تواند رخ دهد اما این راه اصلی برای انتقال ویروس نیست.


ماریا ون کرخوف رئیس واحد بیماری های نوظهور سازمان جهانی بهداشت گفت براساس اطلاعاتی که داریم به نظر می رسد انتقال از فردی که علائمی ندارد به ندرت می تواند بیماری را به فرد دیگری منتقل کند.


وی افزود: واکنش دولت ها باید شناسایی و قرنطینه افراد با علامت بیماری باشد و افرادی را رهگیری کنند که ممکن است با این افراد در تماس باشند.
وی تایید کرد که برخی مطالعات انتقال از مبتلایان بدون علامت را در خانه های سالمندان و برخی خانوارها نشان داده است.


وی اظهار داشت به تحقیقات بیشتری نیاز هست تا به این پرسش که آیا انتقال از سوی ناقلان بدون علامت امکان پذیر هست یا نه، پاسخی درستی داده شود.


به گزارش  سی ان بی سی،تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا نشان داده که برای کنترل همه گیری ممکن است فقط محدود کردن تماس ناقلان با علامت بیماری کافی نباشد و افراد دیگری که علائم بیماری را نیز ندارند ممکن است ویروس را منتقل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha