سلامت نیوز : معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: گروه های سیار برای اجرای طرح سنجش تحصیلی نوآموزان ورود به پایه اول دوره ابتدایی به روستاهای دور دست كشور اعزام می شود.
 
به گزارش ایرنا،حسین هژبری در حاشیه آغاز این طرح در دبستان هجرت منطقه 11 تهران در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با دو هدف آموزشی و بهداشتی برای بیش از یك میلیون و 50 هزار نوآموز ورود به پایه اول ابتدایی اجرا می شود.
وی اظهار داشت: آمادگی تحصیلی یكی دیگر از اهداف این طرح است بنابراین نوآموزان با حضور در یكی از 830 پایگاه اجرای این طرح در 855 منطقه و شهر سراسر كشور از نظر بینایی، شنوایی و وضعیت جسمانی و هوش مورد ارزیابی قرار می گیرند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: والدین از اول تیرماه تا پایان مردادماه برای مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت فرصت دارند ولی در صورت نیاز می توانند در شهریورماه نیز برای این منظور مراجعه كنند.
وی با بیان اینكه هزینه این آزمایش ها 50 هزار ریال است، افزود: این تنها بخشی از هزینه های طرح را جبران می كند و بخش مهمی از این هزینه ها از محل اعتباراتی كه وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده تامین می شود.
هژبری تاكید كرد، شركت در این طرح برای ثبت نام نوآموزان در پایه اول ابتدایی ضروری است و نوآموزان پس از شركت در این طرح، شناسنامه سلامت دریافت می كنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرح 19 سال است كه در سطح كشور برگزار می شود بنابراین می توان نتیجه گرفت كه هم اكنون همه دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی در كشور در بدو ورود به دبستان آزمایش های سنجش سلامت را پشت سر گذاشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha