چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: تیروئید می‌تواند در چرخه قاعدگی، باروری، سقط، عوارض بارداری و حتی بر سلامت جنین موثر باشد.

اختلالات تیروئیدی نا باروری می‌آورد

سلامت نیوز:عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: تیروئید می‌تواند در چرخه قاعدگی، باروری، سقط، عوارض بارداری و حتی بر سلامت جنین موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،همچنین تیروئید می‌تواند پركار یا كم‌كار باشد كه در هر دو مورد هم در باروری و هم در چرخه قاعدگی نقش دارد.دكتر افسانه شه‌بخش افزود: به طور كلی مشكلات تیروئید در خانم‌ها حدود پنج برابر بیش از آقایان است و این مشكلات باعث اختلال در ساخت هورمون‌هایی كه از تخمدان ترشح می‌شوند نیز خواهند بود. مهم‌ترین اثر‌گذاری بر هورمون‌ها نیز روی استروژن و آندروژن اتفاق می‌افتد.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: پركاری تیروئید با افزایش سطح هورمون تیروكسین و كاهش سطح هورمون محرکه تیروئید اتفاق می‌افتد و در علائم بالینی نیز می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب، تعریق و كاهش وزن باشد. وی با بیان این‌كه حدود6 درصد از افرادی كه پركاری تیروئید دارند، ناباروری دارند، اظهار كرد: البته با درمان‌های دارویی این موضوع برگشت‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha