چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 29486
سلامت نیوز : كارشناسان بهداشت و سلامت معتقدند مردم از سن 45 سالگی برای آغاز كردن یك زندگی سالم و الگوی پیدا كردن زندگی صحیح به تكاپو می افتند.

به گزارش ایسنا،‌ نتایج مطالعه جدید نشان داده است اكثر افراد وقتی به سن 45 سالگی می‌رسند تصمیم می‌گیرند ‌از مصرف الكل خودداری كنند، غذاهای فرآوری شده نخورند و بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده كنند. به علاوه شمار قابل توجهی از آنها تصمیم می گیرند سیگار را ترك كنند.

به گزارش روزنامه دیلی میل،‌ این مطالعه در انگلیس و با حضور5000 شركت كننده 16 سال به بالا انجام گرفته است. بنابراین مطالعات در سن 45 سالگی اغلب افراد با مشكلات سلامتی مواجه می‌شوند و تازه به فكر می‌افتند كه به سلامتی خود بیشتر توجه كنند و كارهایی را كه برایشان مفیدتر است، انجام دهند.

آمارها نشان می‌دهد كه تقریباً یك سوم افراد در این سن دچار دردهای مفصلی شده و از هر 5 نفر یك تن به فشار خون بالا مبتلا می‌شود. هم چنین از این سن به بعد از هر 10 نفر یك تن مشكل تنگی نفس را تجربه می‌كند. به علاوه در این سن معمولاً نگرانی نسبت به بروز بیماری‌های جدی مثل بیماری قلبی، ‌زوال عقل و سكته مغزی افزایش پیدا می‌كند. تمام این فاكتورها موجب می‌شود كه در این سن اشخاص به دنبال راهكارهایی برای به تعویق انداختن این مشكلات باشند و برای حفظ سلامتی خود تلاش كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha