چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 29488
سلامت نیوز : دولت با هدف ساماندهی و تنظیم تعرفه‌های درمانی در بخش دولتی، تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی و غیر دولتی در سال جاری را تصویب و ابلاغ کرد.
هیات وزیران در جلسه 11 خرداد ماه جاری بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده (38) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش غیردولتی و خصوصی در سال 1390 را تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این مصوبه، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش‌های غیردولتی و خصوصی در سال 1390 برای ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار به شرح زیر تعیین شده است:

ـ ویزیت پزشکان عمومی 80 هزار ریال

ـ ویزیت پزشکان متخصص یكصد و30 هزار ریال

ـ ویزیت پزشکان روانپزشک و فوق‌تخصص یكصد و60 هزار ریال

ـ ویزیت فوق تخصص روانپزشکی یكصد و 80 هزار ریال

ـ (PHD) پروانه‌دار 80 هزار ریال

ـ کارشناس ارشد پروانه‌دار 70 هزار ریال

ـ کارشناس پروانه‌دار 55 هزار ریال

بر اساس مصوبه هیات وزیران، پزشکان روانپزشک و فوق‌تخصصی در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده کنند که مدارک آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید و در پروانه مطب درج شده باشد.

همچنین کارشناسان ارشد و PHD پروانه‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد یا PHD استفاده کنند که کارشناسی ارشد و PHD ثبت شده آنها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.

بر این اساس، متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی حداقل 15 دقیقه، برای پزشکان متخصص حداقل 20 دقیقه و برای پزشکان فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشکان حداقل 30 دقیقه تعیین می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، پزشکان عمومی با سابقه بیش از 15سال کار بالینی مجاز به دریافت معادل 15 درصد علاوه بر تعرفه مصوب هستند.

بر اساس این مصوبه، سقف ضرایب تعرفه‌های خدمات درمانی نیز به شرح ذیل تعیین شده است.

- ضریب تعرفه داخلی 32 هزار ریال

- ضریب تعرفه بیهوشی 160 هزار ریال

- ضریب تعرفه جراحی 360 هزار ریال

- ضریب تعرفه دندانپزشکی 4 هزار و 800 ریال

- ضریب تعرفه فیزیوتراپی 4 هزار و 200 ریال

 رشد صفر درصدی خدمات آزمایشگاهی، پاتولوژی و ژنتیك 90 بخش غیردولتی

بر اساس این مصوبه سـرجمع تعرفـه‌های خدمات آزمـایشگاهی و پاتـولوژی و ژنتیک بخش غیـردولتی برای سـال 1390، بدون رشـد نسبت به تعرفه‌هـای مصوب سال 1389 باقی خواهد ماند.

همچنین به سـرجمع تعرفه‌هـای خدمات پرتـوپزشکی بخش غیـردولتی برای سـال 1390، سه درصد به تـعرفه‌های مصـوب سال 1389 اضـافه خواهد شد.

تعرفه‌های رادیولوژی نیز 15 درصد و سایر خدمات بدون رشد نسبت به سال 1389 است. تعرفـه سـی‌تی‌اسـکن اسـپیرال بـه ‌مـیزان 25% نسـبت به Conventional افزایـش می‌یابد.

 سقف تعرفه‌های درمانی غیردولتی در شهرستان‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن شهرستان تعیین و از سوی استاندار ابلاغ می‌شود

بر اساس این مصوبه، سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش غیردولتی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه و در سقف تعرفه‌های این تصویب‌نامه توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و رییس سازمان نظام پزشکی استان و یک نماینده از سازمان‌های بیمه‌گر پایه استان تعیین و پس از تایید استاندار، توسط استاندار ابلاغ می‌شود.

بر اساس این مصوبه، در استان‌های دارای بیش از یک دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه واقع در مرکز استان موظف به بررسی و کارشناسی تعیین سقف تعرفه‌های بخش غیردولتی در منطقه با هماهنگی سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان خواهد بود.

بر اساس این مصوبه، در استان‌های دارای بیش از یک دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه واقع در مرکز استان موظف به بررسی و کارشناسی تعیین سقف تعرفه‌های بخش خصوصی در منطقه با هماهنگی سایر دانشگاه و دانشکده‌های استان خواهد بود.

این تصویب‌نامه از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha