به دلیل نیاز مردم به داروها، بدهی بیمه ها به داروخانه ها جدی تر از بدهی بیمه ها به بیمارستان ها است.

سلامت نیوز : به دلیل نیاز مردم به داروها، بدهی بیمه ها به داروخانه ها جدی تر از بدهی بیمه ها به بیمارستان ها است.

نوروزی رئیس بیمارستان سینا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مشکل بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها بسیار جدی‌تر از بدهی بیمه‌ها به بیمارستان ها است و این امر به دلیل این مسئله است که بسیاری از داروخانه ها و داروسازها در بخش خصوصی وجود داشته اند.
وی افزود: بیش از 700 یا 800 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان برای مکان داروخانه و هزینه آن صرف می شود و این در حالی است که شرکت های دارو در فاصله زمانی مشخصی می خواهند پول خود را دریافت کنند.
نوروزی با بیان این مطلب که اکثریت افراد و بیماران داروی خود را با ارایه دفترچه بیمه دریافت می کنند، تصریح کرد: با توجه به این مسئله که بسیاری از بیماران داروهای خود را با ارائه دفترچه بیمه دریافت می‌کنند لذا باید در این بخش داروخانه ها و سازمان های بیمه گر بیشتر فعال شوند.
وی اظهار کرد: این مسئله را نمی‌توان نادیده گرفت که با توجه به هزینه مکان داروخانه ها و هزینه دریافت داروها تقریباً هیچ سودی برای داروخانه ها در نظر گرفته نمی شود و البته این امر با تغییرات آب و هوا جدی تر می‌شود.

* سیاستگذاری واحد در امر بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها باید صورت گیرد

نوروزی در ادامه گفت: سرمایه گذاری برای دارو و داروخانه ها مقرون به صرفه اقتصادی نیست و همین امر مسئولان داروخانه ها را با مشکل روبرو می کند و موجب اختلال در توزیع مناسب داروها می شود.
وی افزود: در چند سال اخیر وضعیت کیفیت داروها در کشور رو به بهبودی رفته و اگر بخواهیم وضعیت بهتر شود باید مطالبات مراکز درمانی به موقع برای این مراکز پرداخت شود.
نوروزی تصریح کرد: دو دستگی و وجود دو مرکز یعنی سازمان بیمه‌ها و از طرف دیگر وزارت بهداشت موجب مشکل شده است و همین امر لزوم سیاستگذاری واحد و مشخصی را برای ایجاد تعادل طلب می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha