سلامت نیوز : گذراندن اوقات فراغت به شكل هدفمند و برنامه‌ریزی شده باعث رشد فكری و شخصیتی، افزایش بهره‌وری، شادابی و نشاط، آرامش و كاهش استرس در افراد شود.
كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی درباره تعریف اوقات فراغت گفت: اوقات فراغت تجربه‌ای است كه فرد هنگام رهایی از الزامات كار روزانه براساس تمایلات شخصی خود انتخاب می‌كند و در اوقات فراغت فكر افراد از مشغله‌های روزمره و كار فارغ شده و می‌تواند به تفكر خلاق، خلاقیت و نوآوری بپردازند.
زهرا افسری افزود: بهتر است فعالیت‌های اوقات فراغت با علاقه و استعدادهای فرد مطابقت داشته باشد و متناسب با شخصیت، فرهنگ و سبك زندگی فرد باشد.
وی با اشاره به این كه اوقات فراغت خانه محور می‌تواند آسیب‌زا باشد گفت: این نوع گذراندن اوقات فراغت باعث می‌شود فرد را از بودن در میان جمع و ارتباط اجتماعی محروم كند.
كارشناس اداره روان درخصوص اوقات فراغت در دوران بازنشستگی اظهار داشت: در دوران بازنشستگی و سالمندی، انجام فعالیت‌هایی كه عملكرد مغزی را تقویت می‌كند دارای اهمیت بسزایی است زیرا از ابتلا فرد به آلزایمر پیشگیری می‌كند.
افسری با بیان این كه اوقات فراغت از مهمترین اوقات مشترك بین اعضای خانواده است، گفت: بسیار اهمیت دارد كه اعضای خانواده سعی كنند اوقات فراغت خود را با یكدیگر بگذرانند زیرا این كار به انسجام روابط خانوادگی كمك كرده و زمان‌هایی كه به دلیل مشغله‌های روزمره، افراد خانواده قادر نیستند با یكدیگر باشند را جبران می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha