چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 29495
سلامت نیوز : آفتاب سوختگی، برنزه شدن، پیری زودرس پوست، التهاب قرنیه ناشی از نور، شایع‌ترین اثرات حاد و سرطان پوست، آب مروارید و تضعیف دستگاه ایمنی بدن مهم‌ترین اثرات مزمن پرتوهای فرابنفش خورشید (UV) است.
دكتر كاظم ندافی رئیس مركز سلامت محیط و كار ضمن اعلام این خبر گفت: مقادیر كم پرتو فرابنفش برای انسان سودمند است و برای تولید ویتامین D‌ ضروری است و همچنین در درمان بعضی بیماری‌ها مانند نرمی‌ استخوان و اگزما مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان كرد: قرار گرفتن طولانی در معرض تابش فرابنفش، اثرات حاد و مزمنی را برای سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی انسان دارد.
رئیس مركز سلامت محیط و كار با اشاره به این كه خطرناك بودن این پدیده فقط مربوط به طی چند روز گذشته نبوده است، و رسانه‌ها به تازگی به این موضوع توجه نشان داده‌اند، گفت: پرتو فرابنفش در 130 تا 140 روز از سال معمولاً در وضعیت خطرناك قرار دارد و هم‌وطنان باید به پیشگیری از ابتلا به اثرات سوء این پرتو توجه جدی داشته باشند.
دكتر ندافی بهترین روش پیشگیری از اثرات سوء پرتو فرابنفش خورشید بر انسان را حفاظت فردی عنوان كرد و گفت: پوشیدن لباس‌های آستین بلند، استفاده از كلاه لبه‌دار، استفاده از عینك آفتابی از ساعت 9 تا 15 بعد از ظهر مؤثرترین روش‌های پیشگیرانه و حفاظتی در برابر اشعه فرابنفش خورشید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha