چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 29499
سلامت نیوز :معاون مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به اپیدمی مخملك در هنگ كنگ گفت: اپیدمی این بیماری شرایط خیلی فشرده و جمعیت بالا را می‌خواهد و این بیماری در كشور شایع نیست.

محمود نبوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مخملك بیماری است كه ممكن است هر فردی به آن مبتلا شود و در حال حاضر این بیماری در كشور ما خطرساز نیست و اپیدمی آن شرایط خیلی فشرده و جمعیت بالا را می‌خواهد.

وی با اشاره به اینكه در كشور هنگ‌كنگ این بیماری اپیدمی شده است گفت: عده قابل توجهی از كودكان در هنگ‌كنگ به این بیماری مبتلا شده‌اند البته باید در نظر داشت كه این عارضه آن قدر هم خطرناك نیست.

وی گفت: یكی از عوارض آنژین چركی مخملك و دیگر عارضه آن تب رماتیسیمی است. علائم آنژین چركی قرمزی پوست به خصوص در چین‌های پوست به همراه تب و گلو درد است كه درمان آن تزریق پنی‌سیلین یا مصرف خوراكی آن و تزریق گروه آنتی‌بیوتیك‌هاست.

نبوی یادآور شد: اگر آنژین چركی به خوبی درمان شود خطر بروز تب رماتیسمی 3 در 10 هزار می‌شود و چنانچه درمان آن به خوبی صورت نگیرد این میزان افزایش می یابد. در این بیماری مفاصل ورم می‌كند و خطر رماتیسم دریچه قلبی وجود دارد كه پس از آن بحث تعویض دریچه برای درمان آن پیش می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha