سلامت نیوز : رئیس انجمن لیزر ایران گفت: كلینیك لیزر بیماری‌های زنان در بیمارستان حضرت زینب (س) راه‌اندازی شده است و زنانی كه در شیردهی دچار مشكل هستند، می‌تواند به این مركز مراجعه كند.

سهیلا مكملی در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مادرانی كه در ترشح پرولاكتین در شیر خود اختلال دارند و سطح شیردهی آنها به علت كمبود این هورمون پایین است، لیزر می‌تواند این مشكل را برطرف كند و سطح این هورمون را افزایش دهد و شیردهی آنان را بهبود بخشد.

وی گفت: برخی از زنان به دلیل زخم‌های سینه و ترشحاتی كه دارند، نمی‌توانند به نوزادشان شیر دهند كه لیزر می‌تواند مشكل آنها را برطرف كند.

رئیس انجمن لیزر ایران اضافه كرد: برخی از زنان نیز علاقه زیادی به شیردهی نوزادشان دارند ولی كمبود هورمون پرولاكتین مانع از شیردهی موفق آنها می‌شود كه لیزر می‌تواند برای این افراد مفید باشد و مشكل آنها را برطرف ‌كند؛ در ضمن باید بدانیم هر چقدر عمل مكیدن توسط نوزاد بیشتر باشد، پرولاكتین شیر افزایش می‌یابد.

مكملی افزود: لیزر می‌تواند در بهبود زخم‌های سینه مفید باشد همچنین با استفاده از لیزر می‌توان سطح پرولاكتین شیر مادران را افزایش داد. لیزر التهابات و زخم‌های سینه را نیز برطرف می‌كند.

وی بیان داشت: در بیمارستان حضرت زینب (س) كلینیك لیزر بیماری‌های زنان راه‌اندازی شده است و زنانی كه برای شیردهی دچار مشكل هستند، می‌توانند به این مركز مراجعه كنند و از امكانات آن استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha