چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 29503
سلامت نیوز : موارد شدید کهیر به موقع درمان نشود ممکن است موجب اغما و در نتیجه ایست قلبی فرد مبتلا شود.
منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کهیر یک اختلال آلرژیک بر روی پوست است که در همه نقاط بدن به ویژه لب ها، کف دست، پا و پوست سر دیده می شود.

وی با بیان اینکه قرمزی و خارش دو مشخصه اصلی کهیر است، تصریح کرد: جوش های خارش دار ریز ناشی از کهیر می تواند متورم شده و تبدیل به ضایعات صورتی یا قرمز رنگ شوند که قطر این ضایعات پوستی ممکن است تا پنج سانتی متر هم برسد.

جواهری ادامه داد: عفونت های ویروسی، باکتریایی و قارچی، گزش حشرات، بیماری های خود ایمنی، برخی از سرطان ها، مواجه با حیواناتی همچون گربه و سگ، تغذیه نامناسب، خوردن تخم مرغ و رنگ های افزودنی از جمله عواملی هستند که می تونند موجب بروز کهیر و حتی تشدید آن شوند.

این متخصص پوست و مو گفت: البته برخی از داروها، عوامل ژنتیکی و محیطی و مواد آلرژی زا نیز می توانند موجب ابتلا به کهیر و تشدید بیماری شوند.

وی افزود: کهیر می تواند مشکلات و خطرات غیر قابل پیش بینی زیادی را به دنبال داشته باشد و موارد شدید آن اگر به موقع درمان نشود ممکن است موجب اغما و در نتیجه ایست قلبی فرد مبتلا شود.

جواهری یادآور شد: مشکلات تنفسی، شوک آلرژیکی، خس خس سینه، تپش شدید قلب، تعریق زیاد و افت فشار خون از دیگر خطرات ناشی از کهیر است که می تواند جان بیمار را در معرض خطر قرار دهد.

وی با بیان اینکه درجات و شدت متفاوتی در افراد مختلف دارد، اظهار داشت: اغلب موارد کهیر با گذشت زمان خود به خود فروکش کرده و برای درمان آن تنها نیاز به رعایت بهداشت فردی و دستورات درمانی پزشک است.

جواهری خاطرنشان کرد: اگر چه موارد شدید کهیر کمتر رخ می دهد؛ اما با توجه به خطرات ناشی از این نوع کهیر، درمان فوری و به موقع هر نوع کهیری بسیار حائز اهمیت است و خطر تشدید بیماری و مشکلات ناشی از آن را به کمترین حد ممکن می رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha