شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 295039

رئیس كمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با كرونا گفت: برخی از عوارض كرونا اعم از عوارض كبدی، كلیوی و در سایر اندام‌های بدن، می‌تواند از طریق ایجاد ترومبوزها یا لخته‌های خونی كوچكی در مویرگ‌ها و سرخرگ‌های بسیار كوچك باشد كه منجر به سكته‌های ریز در آن قسمت‌ها شود.دكتر علی‌اكبر حق‌دوست افزود: براساس یافته‌های جدیدی كه این روزها اعلام شده است، این ویروس عوارض گسترده و سیستمیكی دارد كه فقط مختص و منحصر به ریه نیست.

كرونا منجر به گرفتگی عروق بدن می‌شود

سلامت نیوز:رئیس كمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با كرونا گفت: برخی از عوارض كرونا اعم از عوارض كبدی، كلیوی و در سایر اندام‌های بدن، می‌تواند از طریق ایجاد ترومبوزها یا لخته‌های خونی كوچكی در مویرگ‌ها و سرخرگ‌های بسیار كوچك باشد كه منجر به سكته‌های ریز در آن قسمت‌ها شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر علی‌اكبر حق‌دوست افزود: براساس یافته‌های جدیدی كه این روزها اعلام شده است، این ویروس عوارض گسترده و سیستمیكی دارد كه فقط مختص و منحصر به ریه نیست.

بر این اساس به نظر می‌رسد، كروناویروس جدید می‌تواند تغییراتی را در سلول‌های خونی ایجاد كرده و منجر به ترومبوز در برخی از عروق شود.

وی تاكید كرد: باید توجه كرد كه همچنان ناشناخته‌های ما درباره كرونا بسیار زیاد است و با گذشت زمان به‌تدریج می‌توان در حوزه‌های مختلف فعالیت آن اعم از ایمنی، اپیدمیولوژی، ژنتیك ویروس و سیر بالینی آن اطلاعات بیشتری كسب كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha