سلامت نیوز : در بیماران مبتلا به آسم، رژیم غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند موجب شروع یا تشدید حمله آسم شود.
مركز تحقیقات بیماری‌های تنفسی كودكان اعلام كرد: حدود 4 درصد بالغین و 11 درصد كودكان مبتلا به آسم، به یك یا چند ماده غذایی حساسیت غذایی دارند كه مصرف این مواد غذایی سبب تشدید علائم آسم می‌شود.
بنابراین گزارش، بهتر است بیماران مبتلا به آسم و والدین كودكان مبتلا به آسم از محدودیت‌های رژیم غذایی در بیماران آسمی مطلع باشند و بهتر است مواد غذایی مانند شیرگاو، لبنیات، ادویه‌جات، ترشیجات، میوه‌های ترش، گوجه فرنگی، سیر، برخی حبوبات و آجیل‌ها كه جزء مواد حساسیت‌زا هستند، كمتر مصرف شوند.
این گزارش می‌افزاید: برخی از مواد غیرغذایی مانند افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده موجود در كنسروها نیز در این بیماران سبب حساسیت می‌شود، كه باید از مصرف آنها خودداری كرد.
مركز تحقیقات بیماری‌های تنفسی كودكان اعلام كرد: بهتر است مصرف نمك كاهش یابد و رژیم كم نمك موجب تخفیف علائم آسم خصوصاً در پسرها شود همچنین مصرف میوه و سبزی تازه به عنوان منابع غنی آنتی‌اكسیدان‌ها، افزایش یافته و سبب تخفیف علائم بیماری آسم می‌شود.
این گزارش حاكیست: بیماران آسمی بهتر است از مصرف غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم اجتناب كرده و در طول روز به میزان كافی آب و مایعات مصرف كنند.
گفتنی است: برخی داروها نیز می‌توانند به شروع یا تشدید حمله آسم كمك كنند كه شایع‌ترین آنها آسپرین است و توصیه می‌شود هیچ دارویی به صورت خودسرانه مصرف نشود و حتماً با پزشك در این زمینه مشورت شود.
براساس این گزارش، مصرف چای و قهوه بهتر است در افراد مبتلا به آسم محدود شود و از مصرف غذاهایی كه ایجاد نفخ و گاز می‌كند خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha