شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 295065

سازمان جهانی بهداشت در حالی به استقبال روز جهانی اهداکنندگان خون می‌رود که جهان به دنبال پاندمی ویروس کرونا با کاهش اهدای خون مواجه است و این سازمان، «اهدای خون برای جهانی سالم‌تر» را شعار این روز جهانی قرارداده است.

اهدای خون برای جهانی سالم‌تر

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت در حالی به استقبال روز جهانی اهداکنندگان خون می‌رود که جهان به دنبال پاندمی ویروس کرونا با کاهش اهدای خون مواجه است و این سازمان، «اهدای خون برای جهانی سالم‌تر» را شعار این روز جهانی قرارداده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، روز جهانی اهدا کنندگان خون از سوی سازمان جهانی بهداشت با عنوان «خون سالم، نجات بخش زندگی» و با شعار «اهدا خون برای جهانی سالم تر» به سازمان های انتقال خون سراسر کشور اطلاع رسانی شده است.


سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد کرده است در کمپین مجازی و تولیدات فرهنگی روز جهانی اهدا کنندگان خون ۲۵ خرداد ماه امسال مصادف با ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰ برجسته سازی نقش فرد اهداکننده بر بهبود سلامت دیگران در جامعه هدف قرار گیرد.
 اهداکنندگان خون بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند که در سراسر جهان برای تضمین دسترسی افراد و جوامع به خون و محصولات خون سالم و با کیفیت، در شرایط عادی و اضطراری، خون خود را اهدا می‌کنند.


سازمان جهانی بهداشت در کمپین امسال از تعداد بیشتری از مردم در سراسر جهان خواسته است تا از طریق اهدای داوطلبانه و مستمر خون به نجات دهندگان زندگی تبدیل شوند.


این کمپین همچنین از دولت‌ها، مقامات بهداشتی و خدمات انتقال خون ملی درخواست می‌کند که برای تامین منابع کافی و ایجاد سیستم‌ها و زیرساخت‌های افزایش جمع‌آوری خون از اهدا کنندگان خون داوطلب و بدون چشمداشت مادی، مراقبت کیفی از اهداکننده، ترویج استفاده بالینی مناسب از خون و راه‌اندازی سیستم‌های نظارت بر کل زنجیره انتقال خون اقدام کنند.


 کمپین ترویجی و مراسم ۲۵ خرداد ماه سال جاری با توجه به ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در ایران و جهان به صورت مجازی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha