سلامت نیوز : سرمایه گذاری بیشتر برای پرورش ماماها می‌تواند جان میلیونها نوزاد و صدها هزار زن در جهان را كه هنوز هر ساله به دلیل فقدان دسترسی به این امكانات جان خود را از دست می‌دهند، نجات دهد.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام سازمان ملل متحد نخستین گزارش مامایی جهانی در 35 سال اخیر تهیه شده كه بر این اقدامات برای نجات جان انسانها و جلوگیری از معلولیت و تربیت ماماهای ماهر تأكید دارد كه م‌ تواند منجر به توسعه اقتصادی كشور بشود.

افزایش دسترسی به ماماها به محوری برای تلاش‌های بهداشتی جهانی تبدیل شده كه یكی از اهداف جامعه جهانی برای كاهش مرگ و میر كودكان و بهبود بهداشت مادران و مبارزه علیه ایدز مالاریا و سایر بیماریها بوده است.

به نوشته رویترز در این گزارش آمده كه به دلیل عدم دسترسی به ماما هر ساله 358 هزار زن و 6/3 میلیون نوزاد به دلیل پیچیدگی‌های امر زایمان و دوران پس از تولد جان می‌بازند و حدود 3 میلیون جنین نیز مرده به دنیا می‌آیند.

این گزارش سازمان ملل در 58 كشور كه فقط 60 درصد تولد جنین‌های مرده دنیا را دارا هستند انجام شده اما 91 درصد آمار مرگ و میر متعلق به این كشورهاست.

9 كشور كامرون، چاد، اتیوپی، گینه، هائیتی، نیجر، سیرالئون، سومالی و سودان نیاز به افزایش دست كم 6 تا 15 برابری ماماها دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha