چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 29508
سلامت نیوز :دکتر محسن معینی مسئول فنی مرکز درمان ناباروری ابن سینا به باشگاه خبرنگاران گفت: تا 15 سال پیش بیشتر بیماران برای درمان های ناباروری به کشورهای غربی مانند انگلیس می رفتند و پس از صرف هزینه های هنگفت به کشور باز می گشتند؛ اما امروزه اوضاع به گونه ای تغییر کرده که نه تنها نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست بلکه کیفیت درمان و متدها و روش های درمانی در کشور چنان گسترش پیدا کرده که حتی بیماران خارجی نیز برای درمان به ایران می آیند.

وی افزود: سرعت استاندارد موفقیت درمان نازایی به روش لقاح آزمایشگاهی 35 تا 40 درصد و مراکزی که در کشور خوب عمل می کنند به استاندارد بین المللی رسیده اند و با هزینه های کمی درمان های ناباروری انجام می دهند.

معینی درخصوص تکنیک های مختلف درمان ناباروری در کشور گفت: هیچ تکنیکی وجود ندارد که غربی ها در زمینه درمان ناباروری داشته باشند و ایران به آن دست پیدا نکرده باشد و در بسیاری از تکنیک ها نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از محدودیت های درمانی که سایر کشورها برای متدهای درمان ناباروری رد کردند در ایران انجام می دهیم و بسیاری از زوج های نابارور نیز از کشورهای دیگر از جمله منطقه برای انجام امور درمانی به ایران می آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha