سلامت نیوز : مدیركل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ثبت‌نام كلاس اولی‌ها در مدارس بدون ارائه شناسنامه سلامت ممنوع است.

به گزارش فارس، رحیم‌ زمانی در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان كه امروز در دبستان فجر برگزار شد، اظهار داشت: سنجش سلامت دانش‌آموزان در تمام نظام‌های تربیتی مورد تأكید قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه تمام دانش‌آموزان و افراد جامعه باید دارای شناسنامه‌ سلامت باشند، عنوان كرد: در این طرح و طرح‌های مشابه كه در طول سال تحصیلی اجرا می‌شود، وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت همكاری مناسبی دارد.

مدیركل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: از اهداف طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان می‌توان به شناسایی شرایط فعلی دانش‌آموزی كه قصد دارد وارد عرصه تعلیم و تربیت شود، اشاره كرد؛ شناسایی ویژگی‌های جسمانی دانش‌آموزان موجب می‌شود تا مسئولان آموزش و پرورش با توجه به شرایط فردی دانش‌آموز برنامه‌ریزی كنند.

زمانی اضافه كرد: با توجه به تأكید آموزه‌های دینی، شناسنامه سلامت برای تمام افراد جامعه اهمیت بسیاری دارد؛ هزینه‌های درمان در كشور بسیار بالا بوده و قابل مقایسه با دیگر كشورها نیست لذا برنامه‌ریزی آموزشی نسبت به شناسنامه سلامت دانش‌آموزان نه تنها در بدو ورود به مدرسه بلكه هر ساله از ضرورت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینكه معلم از طریق شناسایی شرایط فردی دانش‌آموزان در بدو ورود به دبستان، می‌تواند قبل از ورود به كلاس آگاهی لازم را كسب كند كه این امر در رشد كمی و كیفی آموزش تأثیر‌گذار است، گفت: دفترچه سلامت، نحوه برخورد معلم در كلاس را تعیین می‌كند و برنامه‌ریزی بر این اساس در تعلیم و تربیت موجب ارتقاء كیفیت در آموزش و پرورش می‌شود.

مدیركل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه اظهار داشت: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به كمك به پیشگیری از مشكلاتی كه ممكن است در آینده برای فرد ایجاد شود، اشاره كرد.

زمانی با بیان اینكه این طرح برای 75 هزار دانش‌آموز جدید‌الورود شهرستان‌های استان تهران به عرصه تعلیم و تربیت در سال جاری اجرا خواهد شد، افزود: پایگاه‌های سنجش سلامت متناسب با جمعیت دانش‌آموزان تشكیل شده است؛ سال گذشته به جز استان البرز 45 پایگاه و سال جاری 48 پایگاه در مناطق مختلف شهرستان‌های استان تهران برای مراجعه خانواده‌ها تشكیل شده است.

وی با بیان اینكه به تناسب جمعیت دانش‌آموزی یك تا 6 پایگاه در نواحی 19 گانه شهرستان‌های استان تهران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در هر پایگاه 5 تا 6 نفر از عوامل اجرایی و تخصصی مشخص شدند كه اقداماتی نظیر بینایی‌‌سنجی، شنوایی‌سنجی و سایر عوامل قابل شناسایی را انجام می‌دهند.

مدیر كل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینكه میزان شهریه این طرح 5 هزار تومان تعیین شده است، عنوان كرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بدون ارائه شناسنامه سلامت ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha