یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 295104

معاون دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت هشدار داد: افرادی كه به دیابت دچار هستند مراقب خطر گرمازدگی باشند. زیرا ممكن است این افراد به‌ویژه كسانی كه قند بالایی دارند به دلیل این‌كه آب بدن خود را از دست می‌دهند، اندازه قندخون‌شان حتی دو برابر شده و همین موضوع سبب بیهوشی، اغما و به كما رفتن آنها شود.

دیابتی‌ها مراقب خطر گرمازدگی باشند

سلامت نیوز:معاون دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت هشدار داد: افرادی كه به دیابت دچار هستند مراقب خطر گرمازدگی باشند. زیرا ممكن است این افراد به‌ویژه كسانی كه قند بالایی دارند به دلیل این‌كه آب بدن خود را از دست می‌دهند، اندازه قندخون‌شان حتی دو برابر شده و همین موضوع سبب بیهوشی، اغما و به كما رفتن آنها شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر علیرضا عباسیان با تاكید بر این‌كه طب رایج و طب سنتی دستورات خاص خود را برای رفع این موضوع دارند، اظهار كرد: مهم‌ترین اقدامی كه طب رایج توصیه می‌كند، جایگزینی مایعات برای افرادی است كه دچار گرمازدگی شده‌اند كه معمولا در حالات خفیف مایعات خوراكی استفاده می‌شود. ما نیز در شاخه طب سنتی توصیه می‌كنیم این مایع اندكی املاح نیز داشته باشد. به طور مثال استفاده از دوغی كه كمی نمك دارد یا لیوان آبی كه مقداری نمك و شكر دارد به افراد توصیه می‌شود، زیرا با تعریق علاوه‌بر از دست دادن آب بدن، مقداری از املاح بدن را نیز از دست می‌دهیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha