دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 295149

متخصصان آمریكایی در بررسی‌های خود مشاهده كردند كه بیماری كووید-۱۹ كل سیستم عصبی را تهدید می‌كند. متخصصان دانشگاه نورت‌وسترن اظهار کردند: حدود نیمی از بیماران بستری شده كووید-۱۹ در بیمارستان‌ها دارای علائم عصبی هستند كه سردرد، احساس گیجی، هوشیاری ضعیف، عدم توانایی در تمركز، اختلال بویایی و چشایی، تشنج، سكته مغزی، ضعف و درد عضلانی از جمله آنها هستند.

ظهور علائم عصبی با كووید -19

سلامت نیوز:متخصصان آمریكایی در بررسی‌های خود مشاهده كردند كه بیماری كووید-۱۹ كل سیستم عصبی را تهدید می‌كند. متخصصان دانشگاه نورت‌وسترن اظهار کردند: حدود نیمی از بیماران بستری شده كووید-۱۹ در بیمارستان‌ها دارای علائم عصبی هستند كه سردرد، احساس گیجی، هوشیاری ضعیف، عدم توانایی در تمركز، اختلال بویایی و چشایی، تشنج، سكته مغزی، ضعف و درد عضلانی از جمله آنها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،به گفته محققان این بیماری ممكن است بر كل سیستم عصبی از جمله مغز، نخاع، عصب و همچنین ماهیچه‌ها تاثیر بگذارد. همچنین این بیماری چند ارگان دیگر بدن از قبیل ریه‌، كلیه‌ و قلب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و ممكن است مغز به دلیل كمبود اكسیژن و اختلالات لختگی دچار سكته شود.

علاوه‌بر این، كروناویروس جدید ممكن است موجب عفونت مستقیم مغز و مننژها (پرده‌های مغزی) شود. همچنین واكنش سیستم ایمنی به عفونت ممكن است موجب التهاب شده كه در نهایت به مغز و اعصاب آسیب وارد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha