لیزر در شروع استفاده‌اش در پزشكی به‌صورت نور متمركز پرتوان برای ایجاد حرارت و انجام جراحی به‌كار رفت. اما بعد از آن لیزرهای سرد یا كم‌توان در پزشكی مورد استفاده قرار گرفت.

لیزرتراپی، درمان مكمل بیماری‌های متابولیكی و ویروسی

سلامت نیوز:لیزر در شروع استفاده‌اش در پزشكی به‌صورت نور متمركز پرتوان برای ایجاد حرارت و انجام جراحی به‌كار رفت. اما بعد از آن لیزرهای سرد یا كم‌توان در پزشكی مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،فشار خون از علائم حیاتی بدن است و در سالمندان، از هر چهار نفر یك نفر فشار خون بالا دارد. یكی از بیشترین مصارف دارویی دنیا به بیماری فشار خون مربوط است. این بیماری سلامت عمومی فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و افزایش سن و چاقی از علل بروز آن هستند. در درمان فشار خون، روش‌های غیردارویی (مكمل) در مقام دوم برای كنترل این بیماری قرار دارند یكی از درمان‌های مكمل فشارخون، لیزرتراپی كم‌توان است كه با‌ ایجاد اكسید نیتریت موجب كاهش فشار خون می‌شود.

لیزرتراپی كم‌توان موجب افزایش سروتونین در بدن و كاهش استرس و كاهش افسردگی می‌شود و با تاثیر بر ساخت اندورفین و دوپامین موجب كاهش فشار خون و خطرات قلبی - عروقی و كاهش بیماری كلیوی ناشی از آن می‌شود.بیماری دیابت نیز یك بیماری داخلی مزمن است و لیزرتراپی كم‌توان یك انتخاب عالی برای تركیب و همراهی با درمان‌های متعارف در این بیماری است.

مشكلات جریان خون یكی از چالش‌های بزرگ در بیماری دیابت است. در بیماران مبتلا به دیابت با مشكلات جریان خون در اندام‌ها و زخم‌های دیابتی كه ترمیم نمی‌شوند یكی از درمان‌های موثر كه در پیشگیری از قطع عضو بیماران، لیزرتراپی سرد است.لیزرتراپی از درمان‌های مكمل موثر و بدون عارضه در بیماری زونا است كه بیماری ویروسی شایعی در سالمندان است.

بیمار مبتلا به زونا، ضایعات پوستی قرمزرنگ همراه با سوزش و درد دارد و به دلیل درد حاد و همچنین امكان ادامه درد پس از زونا كه در افراد سالمند شایع‌تر است، لیزردرمانی برای این بیماران انجام می‌شود.لیزرتراپی كم‌توان (سرد) علائم زونا را برطرف می‌كند و پس از حدود پنج جلسه، درد بیمار كاهش می‌یابد. لیزرتراپیست‌ها در مرحله حاد زونا از لیزرهای نور قرمز استفاده می‌كنند و در زونای مزمن، لیزرهای با نور مادون قرمز را به‌كار می‌برند.

تعداد كمی از بیماران بعد از بهبود زونا دچار دردهای مزمن می‌شوند. درمان زونای حاد با كمك لیزرتراپی سرد، موجب كاهش خطر ایجاد دردهای مزمن بعد از زونا می‌شود. این بهترین دلیل برای استفاده از لیزرتراپی كم‌توان در زونای حاد است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha