مسوول انجمن فیزیوتراپی استان یزد گفت: تشك‌ ابری در درازمدت سبب درد در نواحی سر، گردن و ستون فقرات پشتی می‌شود.

سلامت نیوز : مسوول انجمن فیزیوتراپی استان یزد گفت: تشك‌ ابری در درازمدت سبب درد در نواحی سر، گردن و ستون فقرات پشتی می‌شود
 ذبیح‌الله برجسته ضمن بیان این مطلب گفت: تشك استاندارد تشكی است كه زمانی روی آن می‌خوابیم مقدار جا به جایی ارتفاع تشك به سمت پایین 2 سانتیمتر بیشتر نباشد زیرا هرچه این گودی بیشتر باشد باعث افزایش یا كاهش قوس نواحی كمر و گردن می‌شود.

وی در خصوص شرایط بالشت مناسب گفت: بالشت باید گودی گردن را پر كند و آزاد نباشد در غیر این صورت، باعث خستگی عضلات ناحیه پشت ستون فقرات گردن می‌شود. همچنین بالشت نباید خیلی بلند باشد چون موجب تغییرات قوس ناحیه گردن و پشت می شود.

 برجسته، یكی از انواع صحیح خوابیدن را حالت طاق باز عنوان كرد و افزود: در این حالت بالشت باید در حد پر كردن گودی گردن باشد و اگر فردی احساس كشش در نواحی كمر و یا لگن داشت، می‌تواند یك بالشت به ارتفاع 5 سانتیمتر زیر زانو قرار دهد.

وی حالت دیگر صحیح خوابیدن را خوابیدن به پهلو ذكر كرد و ادامه داد: در این حالت بالشت باید به اندازه‌ی عرض شانه بوده به طوری كه سر و گردن در امتداد ستون فقرات قرار گیرد. همچنین پاها به داخل شكم خم شده و یك بالشت نیز جلوی زانوی پایین قرار گیرد و پای بالایی بر روی بالشت باشد.

این فیزیوتراپیست در خصوص افرادی كه عادت به خوابیدن بر روی شكم را دارند، ابراز كرد: بهتر است این افراد در هنگام خوابیدن یك بالشت 3 تا 4 سانتیمتری را زیر ناحیه شكم و لگن قرار دهند كه در غیر این صورت موجب افزایش قوس كمر و درد كمر شدید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha