كارشناسان تغذیه معتقدند كه هر یك از مواد غذایی برای بخش خاصی از بدن مفید هستند و تشخیص و آگاهی از چگونگی این ارتباط می‌تواند در انتخاب صحیح غذا و مناسب برای سلامت اعضای خاصی از بدن موثر باشد.

سلامت نیوز : كارشناسان تغذیه معتقدند كه هر یك از مواد غذایی برای بخش خاصی از بدن مفید هستند و تشخیص و آگاهی از چگونگی این ارتباط می‌تواند در انتخاب صحیح غذا و مناسب برای سلامت اعضای خاصی از بدن موثر باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، در این مقاله كه در سایت تخصصی استینیگ فیت منتشر شده فهرستی از مواد غذایی ارائه شده است كه هر كدام برای حفظ سلامت یك عضو مشخص از بدن همزمان با بالارفتن سن مفید هستند. در این مقاله آمده است:

-‌ برای قوی و سالم ماندن استخوان‌ها، مصرف پنیر توصیه می‌شود. مصرف مواد حاوی كلسیم فقط مختص به دوران جوانی نمی‌شود بلكه افراد حتی با بالارفتن سن باز هم به این گره از مواد غذایی نیاز دارند. متخصصان توصیه می‌كنند كه با افزودن پنیر به رژیم غذایی روزانه مقدار كلسیم مورد نیاز بدن خود را به طور روزانه تامین كنید.

-‌ برای حفظ سلامت و توان عضلات نیز مصرف پروتئین‌های سالم مثل پروتئین سویا توصیه می‌شود.

- یكی از ریزمغذی‌های مفید برای سلامت چشم‌ها، لوتین و زئاكسانتین هستند كه در اسفناج و پرتقال به وفور یافت می‌شوند. همچنین بسیاری از مولتی ویتامین‌ها و مكمل‌های رژیمی املاح مغذی حاوی لوتین هستند.

-‌ ذرت نیز یك منبع مرغوب از غلات سبوس‌دار است كه مصرف آن برای حفظ سلامت و عملكرد مناسب قلب توصیه می‌شود.

- برای بهبود عملكرد مغز و تقویت این عضو خوردن ماهی آزاد و ماهی تن توصیه می‌شود. علاوه بر این موارد تفكر و اندیشه مثبت و فعالیت بدنی منظم نیز كلید اصلی حفظ سلامتی در هر گروه سنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha