متخصصان درصدد تستِ یک داروی آزمایشی برای بررسی تاثیر آن بر جلوگیری از لخته شدن خون ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستند.

آزمایش دارویی جدید برای جلوگیری از لختگی خون در بیماران کرونایی

سلامت نیوز:متخصصان درصدد تستِ یک داروی آزمایشی برای بررسی تاثیر آن بر جلوگیری از لخته شدن خون ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این آزمایش که توسط بنیاد قلب بریتانیا صورت می‌گیرد، این نظریه را بررسی می‌کند که لخته‌های خونی به دلیل عدم تعادل هورمونی ناشی از عفونت کروناویروس ایجاد می‌شوند.


این دارو تنها یکی از چندین دارویی است که در حال حاضر به منظور جلوگیری از بدترین عوارض بیماری کووید-۱۹ مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. این دارو با نام TRV027 برای تعادل هورمون‌های دخیل در فشار خون، آب و نمک به کار می‌رود.


یک سوم از بیماران کروناویروس بستری شده در بیمارستان‌ها دچار وضعیت خطرناک لخته شدن خون می‌شوند.


متخصصان دانشکده امپریال کالج لندن که این آزمایش را ترتیب داده‌اند، بر این باورند که وقتی کروناویروس وارد بدن می‌شود، از آنزیمی برای ورود به سلول استفاده می‌کند که آنزیم دیگری را که نقش مهمی در تعادل هورمون‌های کلیدی دارد، غیرفعال می‌کند.


آن‌ها تصور می کنند داروی TRV027 که در سال ۲۰۱۲ میلادی جایزه نوبل را به خالق خود اعطا کرد، می‌تواند قدم مهمی برای ایجاد این تعادل بردارد.


بسیاری از درمان‌هایی که برای درمان کووید-۱۹ استفاده می‌شوند، بر پاسخ التهابی بدن تمرکز می‌کنند اما عدم تعادل هورمونی "یک مشکل کاملاً مشخص" در بیماران است و به این سوال که چرا برخی بیماران دچار وخامت حال شده و برخی دیگر با وضعیت خفیف بیماری مواجه‌اند، پاسخ می‌دهد.


به گفته بنیاد قلب بریتانیا، لخته شدن خون همچنین می‌تواند توضیح دهد که چرا بیماری کووید-۱۹ به زغم آن که در دسته بیماری‌های تنفسی قرار دارد، به ویژه افرادی را که دارای بیماری قلبی-عروقی هستند، درگیر می‌کند.


از آنجا که کووید-۱۹ بیماری پیچیده‌ای است که بسیاری از سیستم‌های بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، این درمان را می‌توان همزمان با داروهای دیگر به کار برد.


TRV027 تنها یکی از چندین داروی مختلف است که برای کاهش بدترین عوارض بیماری کووید-۱۹ یا کمک به بدن در مقابله با آن مورد آزمایش قرار گرفته است.
حداقل ۱۰ داروی ضد ویروسی مختلف از جمله لوپیناویر و ریتوناویر که برای درمان اچ‌آی‌وی به کار می‌روند، وجود دارد که برای بررسی تاثیرشان بر مقابله با کرونا مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.


هنوز تاثیر هیچ یک از این داروها به تنهایی اثبات نشده اما از چندین مورد از این داروها به طور همزمان برای کوتاه کردن طول مدت درمان بیماران کووید-۱۹ استفاده می‌شود.


رمْدسیویر، دارویی که اثرات امیدوارکننده‌ای در مقابله با کروناویروس دارد.
تزریق پلاسما، قسمت مایع خون، از افرادی که از این بیماری بهبود یافته‌اند نیز می‌تواند به بیمارانی که پادتن‌های مناسب برای مبارزه با کرونا در بدنشان ایجاد نشده کمک کند.


بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، هم‌چنین تعدادی دیگر از درمان‌ها بر پاسخ التهابی خطرناک بدن در مبارزه با کووید-۱۹، معروف به سندرم ترشح سیتوکین متمرکز شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha