دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 295203

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که برای هر خانم و آقایی به شکل یک معضل بزرگ به وجود می آید. اگر می خواهید از ریزش موهای تان جلوگیری کرده و پوست تان را شفاف و زیبا کنید بهتر است سبوس برنج را فراموش نکنید.

ریزش موهای تان را با دمنوش سبوس برنج درمان کنید

سلامت نیوز: ریزش مو یکی از مشکلاتی است که برای هر خانم و آقایی به شکل یک معضل بزرگ به وجود می آید. اگر می خواهید از ریزش موهای تان جلوگیری کرده و پوست تان را شفاف و زیبا کنید بهتر است سبوس برنج را فراموش نکنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، وجود مقادیر قابل توجه ویتامین B در سبوس برنج روند سوخت و ساز سلول های زنده و فعال پیاز مو را تحریک می کند و در حفظ موها و جلوگیری از ریزش مو تأثیر زیادی دارد.
سبوس برنج پوسته قهوه ای رنگی است که برنج سفید را در بر گرفته است. این پوسته از طریق آسیاب ها و دستگاه های ساینده از برنج جدا می شود و برنج سفید به دست می آید. این غشای قهوه ای رنگ، سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است.

با دمنوش سبوس برنج از ریزش موهای تان جلوگیری کنید

سبوس منبع غنی از ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها، تأثیر متابولیکی مختلفی در سیستم اعصاب، سلول های خونی و عضلات دارد.به این منظور می توانید از دم کرده آن به جای چای، برای تقویت موها استفاده کنید. به این صورت که مقداری از سبوس را داخل آب بجوشانید سپس سبوس داخل آن را جدا کنید و دور بریزید. اکنون می توانید جوشانده را به صورت چای مصرف کنید یا در هر غذای آبکی مثل سوپ بریزید و میل کنید.

جلوگیری از سفید شدن مو نیز یکی دیگر از خواص بی نظیر سبوس برنج است

برای سیاه شدن یا جلوگیری از سفیدی زودرس موهایتان روزانه نیم  سیر سبوس و لیمو عمانی را در کمی آب بجوشانید، صاف کنید و پس از دم کردن میل کنید.

با عصاره سبوس برنج پوست تان را شفاف کنید

یکی دیگر از فرآورده های سبوس برنج عصاره سبوس است که تأثیرات مختلفی روی پوست بدن دارد. عصاره سبوس برنج، رطوبت را در خود حفظ و پوست را روشن می کند و چین و چروک پوست را کاهش می دهد. همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن سبوس برنج، به سلول های شاخی و مرده سطح پوست متصل می شود و آنها را به آرامی از روی پوست برمی دارد. این امر باعث می شود پس از ماساژ ملایم صورت با روغن برنج، پوست شما کاملا صاف، نرم و براق شود.

با سبوس برنج پوست تان را لایه برداری کنید

از سبوس برنج به عنوان یک لایه بردار برای پوست های کثیف و جوش های ریز نیز می توانید استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری سبوس، یک زرده تخم مرغ، کمی عسل و یک قاشق چای خوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید به طوری که تا حد معینی رقیق شود. این خمیر را روی پوست صورت قرار دهید به مدت 20 دقیقه به حال خود بگذارید و سپس از روی پوست جدا کنید.
نکته : در رابطه با سبوس برنج این نکته را نیز مد نظر داشته باشید، همان گونه که کاهش یا مصرف نکردن سبوس در سیستم گوارشی بدن اختلال ایجاد می کند، افراط و زیاده روی در مصرف سبوس نیز عوارضی همچون انسداد روده و اسهال به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha