كارشناسان تغذیه درآمریكا ادعا كرده‌اند كه سرد كردن تخم‌مرغ‌ها به محض اینكه از بدن مرغ خارج شدند روشی موثر برای مقابله با باكتری‌های بیماری زا و كشنده مثل سالمونلا است

سلامت نیوز : كارشناسان تغذیه درآمریكا ادعا كرده‌اند كه سرد كردن تخم‌مرغ‌ها به محض اینكه از بدن مرغ خارج شدند روشی موثر برای مقابله با باكتری‌های بیماری زا و كشنده مثل سالمونلا است.

به گزارش ایسنا، اگر بلافاصله پس از این كه مرغ تخم گذاشت، تخم آن سرد شود سیستم‌های دفاعی طبیعی این تخم‌مرغ‌ها در برابر باكتری‌های خطرناك غذایی تقویت می‌شود.

پروفسور كوین كینر از متخصصان علوم تغذیه در دانشگاه پورد و در این باره خاطرنشان كرد: وقتی تخم مرغ از بدن مرغ خارج شد به تدریج از مقاومت طبیعی آن در برابر عوامل بیماری‌زا كاسته می‌شود اما اگر طی فرآیندی سرد شود، سیستم‌های دفاعی آن دوباره تجهیز شده و افزایش پیدا می‌كند.

پروفسور كینر در آزمایشات خود متوجه شد كه فرآیند سرد كردن سریع تخم‌مرغ در واقع مانع از رشد باكتری‌هایی مثل سالمونلا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، فرآیند سرد كردن در واقع می‌تواند داخل یك تخم مرغ را از دی اكسیدكربن اشباع كرده و سطح PH (وضعیت اسیدی) آن را تغییر دهد. پروفسور كینر می‌گوید این تغییرات با فعالیت آنزیمی موسوم به لیسوزیم در ارتباط است كه از سفیده تخم مرغ در برابر باكتری‌ها محافظت می‌كند.

كینر تاكید كرد: فعالیت این آنزیم به طور مستقیم با دی اكسید كربن و سطح PH در ارتباط است به طوری كه افزایش این آنزیم منجر به افزایش ایمنی تخم‌مرغ می‌شود.

پروفسور كینر خاطرنشان كرد: طبق مطالعات سازمان غذا و داروی آمریكا اگر تخم‌مرغ‌ها ظرف 12 ساعت پس از تخم گذاری سرد سرده و در دمای 45 درجه یا كمتر نگهداری شوند هر سال 100 مورد ابتلا به بیماری سالمونلا تنها در كشور آمریكا كاهش پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha