: یك بررسی جدید تایید كرد افراد سیگاری كه سرطان پروستات در آنها تشخیص داده می‌شود پس از درمان بیشتر در معرض خطر برگشت پذیری سرطان و یا حتی مرگ ناشی از این بیماری هستند در حالی كه این خطر در افراد غیرسیگاری به مراتب كمتر است.

سلامت نیوز : یك بررسی جدید تایید كرد افراد سیگاری كه سرطان پروستات در آنها تشخیص داده می‌شود پس از درمان بیشتر در معرض خطر برگشت پذیری سرطان و یا حتی مرگ ناشی از این بیماری هستند در حالی كه این خطر در افراد غیرسیگاری به مراتب كمتر است.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه 5 هزار و366 مرد شركت داشته‌اند كه بین سالهای 1986 تا 2006 میلادی سرطان پروستات در آنها تشخیص داده شده بود. از این گروه 1630 نفر طی دوره آزمایشات فوت كردند كه 524 مورد این تلفات بر اثر سرطان پروستات و 416 مورد بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی بود. به گفته متخصصان در بین این افراد 878 مورد بازگشت بیوشیمی سرطان پروستات در این افراد مشاهده شد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، این متخصصان دریافتند در افراد سیگاری در مقایسه با غیرسیگاری خطر بازگشت بیوشیمی سرطان پروستات و نیز مرگ ناشی از این سرطان یا بیماریهای قلبی و عروقی و یا حتی مشكلات و بیماریهای دیگر افزایش پیدا می‌كند. بعلاوه هر چه میزان مصرف سیگار در طول سال بیشتر باشد این خطر نیز تشدید می‌شود.


در این مطالعه همچنین تاكید شده است خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات برای مردانی كه 10 سال یا بیشتر سیگار را ترك كرده‌اند درست شبیه به مردانی است كه هرگز سیگار نكشیده‌اند. به عبارت دیگر ترك سیگار تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از این خطر دارد.

این مطالعه به طور مشروح در مجله انجمن پزشكی آمریكا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha