سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 295244

فراخوان گوترش برای حمایت از مهاجران

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی وجوه ارسالی خانوادگی، 16 ژوئن 2020 برابر با 27 خرداد ماه جاری از مردم در همه جا خواست تا از مهاجران حمایت کنند که در زمره موتورهای اقتصاد جهانی هستند و به رفاه در سراسر دنیا کمک حیاتی می کنند.

 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

در "روز بین المللی وجوه ارسالی خانوادگی" و در میان همه گیری کووید-۱۹، واقف هستیم بر اراده 200 میلیون مهاجری که مرتباً به خانه پول می فرستند و 800 میلیون اعضای خانواده وابسته به آن منابع که در جوامع سراسر جهان در حال توسعه زندگی می کنند.

سال گذشته، وجوه ارسالی به کشورهای با درآمد کم و متوسط به میزان بی سابقه 554 میلیارد دلار رسید که بیش از سه برابر میزان کمک های رسمی توسعه ای و فراتر از سطح سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

اما امسال، بانک جهانی پیش بینی می کند که وجوه ارسالی حدود 20 درصد یا 110 میلیارد دلار کاهش       می یابند و باعث گرسنگی، از دست رفتن تحصیلات و وخامت سلامتی برای ده ها میلیون خانواده و به ویژه تأثیر سنگینی بر زنان و دختران داشته باشند. چندین کشور و سازمان برای "حفظ جریان وجوه ارسالی" فراخوانی برای اقدام صادر کرده اند و از سیاست گذاران می خواهند که خدمات وجوه ارسالی را ضروری اعلام کرده و افزایش راه های دیجیتال وجوه ارسالی را تسهیل کنند.

در این زمان بحران جهانی، درخواست می کنم از مردم در همه جا تا حمایت کنند از مهاجرانی که در زمره موتورهای اقتصاد جهانی هستند و به رفاه در سراسردنیا کمک حیاتی می کنند.

از همه ذی نفعان می خواهم که برای کاهش هزینه های انتقال وجوه ارسالی، ارائه خدمات مالی برای مهاجران و خانواده های آنان به ویژه در مناطق روستایی اقدام به عمل آورند و شمول مالی را برای آینده ای امن تر و پایدار ارتقا دهند. توافق جهانی برای مهاجرت ایمن، منظم و قانونمند برنامه ای مهم برای اقدام ارائه می دهد.

اینجانب با حمایت گسترده از پویش جهانی ترغیب شده ام

#وجوه_ارسالی_خانوادگی2030: ایجاد تاب آوری در مواقع بحران.

#FamilyRemittances2030: Building resilience in times of crisis.  

اجازه دهید بیش ترین تلاش خود را برای حمایت از میلیون ها خانواده برای رسیدن به اهدافشان انجام دهیم. در انجام این کار، با هر خانواده برای دستیابیمان به آرمان های توسعه پایدار نزدیک تر خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha