شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 295338

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت هم‌اکنون قابل قبول است اما طی ساعات آینده در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت و با توجه به عدم وزش باد موثر طی روز افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نخواهد بود.

آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

سلامت نیوز:بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت هم‌اکنون قابل قبول است اما طی ساعات آینده در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت و با توجه به عدم وزش باد موثر طی روز افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نخواهد بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با کاهش تندی باد طی ساعات ابتدایی امروز (۳۱ خرداد ماه) همراه با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.


طی روز نیز عدم وزش باد مؤثر احتمال انباشت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد را فراهم خواهد کرد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در این مناطق کاهش یابد و با فراهم شدن شرایط مساعد جهت تولید آلاینده «ازن» شاهد افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر خواهیم بود همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امشب (۳۱ خرداد ماه) به‌تدریج با افزایش تندی باد و رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق بهبود پیدا کند.


صبح فردا ( اول تیر ماه) با آغاز تردد خودروها بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق نسبت به ساعات گذشته افزوده خواهد شد، هرچند با توجه به تداوم وزش باد مؤثر نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار می‌گیرد.


به‌تدریج با افزایش ناپایداری همراه با وزش باد مؤثر شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. این شرایط جوی سبب خواهد شد مقدار بیشینه غلظت آلاینده ازن طی ساعات بعدازظهر نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کند. با تداوم این وضعیت جوی تا پایان وقت فردا (اول تیر ماه) کاهش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.


بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۷۸ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.  آلاینده شاخص هم‌اکنون نیز«ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۴ است و کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha