سلامت نیوز : معاون آموزشی وزیر بهداشت جاماندن برخی داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد علوم پزشكی به علت آدرس اشتباه در كارت ورود به جلسه آنان را تكذیب كرد.

محمد علی محققی در گفت و گو با فارس افزود: خبر اشتباه آدرس محل آزمون كارشناسی ارشد علوم پزشكی تعدادی از داوطلبان این آزمون در تهران صحت ندارد، در این خبر آمده بود كه حدود 15 نفر از داوطلبان این آزمون در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به علت اشتباه در آدرس محل جلسه آزمون به دانشگاه علوم پزشكی تهران ارجاع شدند و در محل این آزمون هم پذیرفته نشدند و بعد از ارجاع مجدد به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در زمان مقرر به جلسه امتحان نرسیدند و به همین علت از شركت در این آزمون محروم شدند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: بنده در همان ساعات اولیه برگزاری آزمون از هر دو حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و تهران هم در نوبت صبح و هم بعد از ظهر بازدید كردم و از نزدیك در جریان برگزاری آزمون بودم و بر اساس شواهد و گزارش های موجود اعلام می كنم كه چنین مطلبی صحت ندارد.

وی گفت: مركز سنجش علوم پزشكی وزارت بهداشت كه مسئولیت برگزاری آزمونهای علوم پزشكی را به عهده دارد بارها به روشهای مختلف در مورد برگزاری این آزمون اطلاع رسانی كرده و اكنون هم هر كس اعتراضی نسبت به روند برگزاری این آزمون دارد می تواند با مراجعه به این مركز و ارائه مدارك مستند اعتراض خود را ارائه كند و مطمئن باشد كه به آن رسیدگی خواهد شد و حق هیچ كس در این آزمون ضایع نخواهد شد.

محققی در پاسخ به این پرسش كه اگر ثابت شود كه اشتباه آدرس در كارت ورود به جلسه تعدادی از دانشجویان صحت داشته باشد چگونه حق آنان اعاده می شود، گفت: چنین اتفاقی رخ نداده است و اگر كسانی چنین ادعایی دارند ابتدا باید ادعای خود را ثابت كنند در این صورت حتماً به طریقی عمل می شود كه حق آنان ضایع نشود.

وی ادامه داد: آزمون كارشناسی ارشد علوم پزشكی یك آزمون ملی است كه امسال با حضور بیش از 53 هزار نفر در 22 استان كشور و برای ورود به 55 رشته كارشناسی ارشد علوم پزشكی برگزار شد.

وی اضافه كرد: در چنین آزمون هایی وزارت بهداشت نهایت همكاری را برای آسودگی خاطر داوطلبان انجام می شود كه همه بتوانند در شرایط مساوی در این آزمون رقابت كنند. از جمله یكی از داوطلبان به علت تأخیر در پرواز هواپیما نتواست به شهر محل آزمون خود برسد كه پس از مراجعه به دانشگاه علوم پزشكی شهری كه در آن حضور داشت زمینه شركت وی در آزمون در همان شهر فراهم شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین در یك مورد دیگر یك زن شركت كننده در این آزمون كه به علت مشكل زایمان نمی توانست در محل آزمون تعیین شده شركت كند، امكاناتی فراهم شد كه وی نیز بتواند درآزمون شركت كند بنابراین وزارت بهداشت با داوطلبان آزمون كمال همكاری را دارد و امكان ندارد. داوطلبی به علت نقص در كارت یا اشتباه آدرس از شركت در آزمون محروم شود و هر مشكلی باشد آن را حل و فصل می كنیم.

وی اضافه كرد: با این وجود ضمن تكذیب خبر محروم شدن تعدادی از داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد علوم پزشكی به علت اشتباه در آدرس محل آزمون در كارت ورود به جلسه آنان اعلام می كنیم كه وزارت بهداشت در مورد هر نوع اشكال در این آزمون پاسخگوست و حتماً به اعتراض داوطلبان معترض رسیدگی می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha