سلامت نیوز : كارشناس ایدز و بیماری های واگیر سازمان بهداشت جهانی گفت: داروی ضد ایدز آی مود تولید داخل، یك كمك درمان مناسب برای كنترل پیشرفت اپیدمی ایدز است.
 
علی میرزا زاده در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه پژوهشگران ایرانی این دارو را تولید كرده اند، افزود: نتایج اولیه تحقیقات سلولی، آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی نشان می دهد كه آی مود می تواند به عنوان یك كمك درمان مناسب برای كنترل پیشرفت اپیدمی ایدز باشد.
وی اظهار داشت: موثر بودن این دارو در مراحل اولیه تولید آن به اثبات رسیده است.
كارشناس ایدز و بیماری های واگیر سازمان بهداشت جهانی گفت: ساخت هر نوع دارو و واكسنی یكسری پیش نیازهایی دارد تا تایید شود و سازمان بهداشت جهانی نیز سیستم تایید خودش را در زمینه تولید محصولات بهداشتی دارد اما حتما از نزدیك این كار را دنبال خواهد كرد.

**سازمان جهانی بهداشت برای كنترل ایدز در ایران 300 هزار دلار اختصاص می‌دهد
كارشناس ایدز و بیماری‌های واگیر سازمان جهانی بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی در برنامه دوسالانه خود كه از سال 2010 آغاز شده است در خصوص مبارزه با بیماری ایدز در ایران 300 هزار دلار اختصاص می‌دهد.
میرزا زاده افزود: سازمان جهانی بهداشت تا كنون 60 هزار دلار اختصاص داده است و این میزان تا سقف 300 هزار دلار قابل افزایش است.
وی ادامه داد: حمایت های مالی سازمان بهداشت جهانی در سه زمینه جمع آوری، مدیریت و تحلیل داده ها، تامین نیروی انسانی متخصص و مشاوره ایدز پیش و پس از ازدواج خواهد بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha