سلامت نیوز : كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكی گفت: كودكان در هر موقعیتی ممكن است دچار استرس شوند و این استرس می تواند مفید یا مضر باشد.
 
به گزارش  وزارت بهداشت و درمان، دكتر مهدیه وارث وزیریان افزود: بسیاری از استرس هایی كه كودكان تجربه می كنند برای بزرگسالان قابل تشخیص نیست و از آنجایی كه بچه ها تجارب كمتری دارند، حتی موقعیت هایی با تغییرات كم نیز می تواند تاثیرات زیادی بر روی احساس امنیت و اطمینان آنها بگذارد و كودكان نمی توانند استرس را در خودشان شناسایی كنند.
وی گفت: كاهش اشتها، تغییر در عادت غذایی كودك، مشكلات جسمی مانند دردهای پراكنده بدنی، سردرد، احساس درد مبهم در ناحیه سر دل، شب ادراری، اختلال در خوابیدن و لكنت زبان از علایم جسمانی استرس در كودكان است.
این كارشناس به والدین توصیه كرد كه با فراهم كردن محیط امن، آشنا، پایدار و قابل اعتماد از استرس فرزندانشان بكاهند.
وی گفت : ‌نوع برنامه های تلویزیونی كه كودكان می بینند نیز در استرس آنها تاثیرگذار است .برنامه های تلویزیونی نباید سبب ترس و اضطراب در آنها شود. همچنین بهتر است والدین زمان هایی را با كودك خود صرف كنند و به جای تنبیه، آنها را تشویق كنند و پاداش دهند.
كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: والدین باید بدون آن كه كودكان را سرزنش كنند، به آنها گوش دهند، آنها را تشویق كنند و درمورد نگرانی ها، ترس ها و دغدغه هایشان گفت وگو كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha