به طور کلی کربوهیدرات ها به دلیل نقش آنها در افزایش وزن، در محافل بهداشت و تغذیه از اعتبار بدی برخوردار هستند. با این حال، یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم به همان اندازه ی یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات بسیار بد و مضر است.

بهترین کربوهیدرات‌ها برای گنجاندن در رژیم غذایی روزانه

سلامت نیوز: به طور کلی کربوهیدرات ها به دلیل نقش آنها در افزایش وزن، در محافل بهداشت و تغذیه از اعتبار بدی برخوردار هستند. با این حال، یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم به همان اندازه ی یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات بسیار بد و مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، دلیل این است که همه کربوهیدراتها مثل هم نیستند. شکر وزن را افزایش می دهد، اما سایر منابع کربوهیدرات مانند نشاسته و فیبر این چنین  نیستند، به راحتی توسط بدن ما جذب نمی شوند و به ما کمک می کنند تا غذا را بهتر هضم کنیم، ضمن اینکه بدن خود را نسبت به بیماری ها محافظت می کنیم. علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مغز و بدن مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم به سختی می توانند در خارج از یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات قرار بگیرند.

بهترین گزینه های کربوهیدرات توصیه شده توسط متخصصان رژیم غذایی شامل مواد زیر است:

غلات کامل

غلات کامل با دانه های فرآوری شده متفاوت هستند زیرا دارای پوسته های خارجی سبوس و جوانه هستند که پروتئین و فیبر را تأمین می کنند، این مورد سبب احساس سیری و کاهش مصرف میان وعده ها می شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، مصرف غلات سبوس دار ضمن کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت، خطر سکته مغزی را نیز کاهش می دهد.

جو، گندم و برنج قهوه ای دانه های کامل شناخته شده هستند، پس سعی کنید جو، گندم وبرنج قهوه‌ای بیشتری به غذاهای خود اضافه کنید.

پالس ها

پالس ها منابع عالی کربوهیدراتهایی با هضم کم آهسته و پر از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیتوشیمیایی هستند.

فیتوشیمیایی های گیاهی که وظیفه رنگ و طعم آن ها را بر عهده دارند، در جلوگیری از سرطان کمک می کنند زیرا می توانند التهاب را در بدن کاهش دهند.

نخود سبز مخصوصاً پر از پتاسیم و پروتئین است. آنها همچنین حاوی فولات هستند که برای رشد و نمو سلول بسیار مهم است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین با ویتامین های A ، B6 و C. پر شده است اما از آنجا که این سبزیجات ریشه ای شیرین به رنگ نارنجی دارد از شاخص گلیسمی بالایی برخوردار هستند که می تواند منجر به افزایش قند خون موقت شود، بهتر است آنها را با اعتدال بخورید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی چه به سوپ اضافه شود، چه بو داده شده یا به غذا ها اضافه شود، یک “غذای عالی” است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگرچه بسیاری از انواع کدوها حاوی مقداری قند طبیعی هستند، اما از نظر لوتئین نیز سرشار هستند که به سلامتی چشم کمک می کند.

کدو حلوایی همچنین سرشار از پروتئین و فیبر است و منیزیم و پتاسیم را برای محافظت از استخوان فراهم می کند.

بعضی از میوه ها

میوه ها غالباً در رژیم های کم کربوهیدرات ممنوع هستند زیرا حاوی کربوهیدرات سنگین و قند طبیعی هستند.

خوردن یک سیب بدون پوست حدود دو برابر فیبر، ۲۵ درصد پتاسیم بیشتر و ۴۰ درصد بیشتر ویتامین A را تأمین می کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha