سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: شیوع مسمومیت‌ها و عفونت‌های غذایی معمولا در فصل تابستان افزایش می‌یابد که علت آن رشد بیشتر باکتری‌های بیماری زا و ویروس‌ها در این فصل است.

دکتر محمد فرشچی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان این مطلب اظهار کرد: باکتری‌ها و ویروس‌ها در فصل تابستان فرصت رشد پیدا می‌کنند چون هر باکتری برای رشد به یک درجه حرارت خاصی نیاز دارد و این میزان برای باکتری‌های بیماری زا در حدود 37 درجه سانتی‌گراد است که فصل گرم تابستان و غذاها محیط مناسبی برای این منظور است.

دکتر فرشچی افزود: اولین گام برای جلوگیری از رشد این باکتری‌ها این است که نگذاریم غذاها آلوده شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: دومین گام این است که اگر احتمال دادیم که امکان آلوده شدن غذا وجود دارد، آن را در درجه حرارت پایین و در یخچال نگهداری کنیم و در درجه حرارت مناسبی برای رشد باکتری‌های بیماری زا قرار ندهیم.

دکتر فرشچی با اشاره به این که سرد کردن، جلوی رشد این باکتری‌ها را می‌گیرد، گفت: اگر غذاهایی که مصرف می‌کنیم سرد هستند مثل ساندویچ‌ها باید زیر چهار درجه سانتیگراد (درجه حرارت یخچالی) و اگر گرم هستند در بالای حدود 64 تا 65 درجه ساتیگراد نگهداری شود.

این متخصص تغذیه یکی از راه‌های اطمینان یافتن از مسموم نبودن این غذاها را باکتری زدایی و انگل زدایی آنها برشمرد و افزود: مثلا باید با ترکیبات استاندارد کلر آنها را برای مدت زمان خاص و در غلظت خاص ضدعفونی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha