مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی در جنگل‌های استان خبر داد.

تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

سلامت نیوز:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از تامین تجهیزات اطفاء حریق و بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی در جنگل‌های استان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،«غلامحسین حکمتیان اصل» افزود: مرکز فرماندهی و کنترل یگان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را به نام «البرز زارعی» نامگذاری کرد.


وی اظهارکرد: تعدادی تجهیزات اطفاء حریق به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد و برای بالگرد نیز قرار داد منعقد و در استان مستقر می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بالگرد بخش خصوصی است که برای انتقال نیروها جهت کمک به مهار آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان پس از آماده شدن آشیانه مستقر خواهد شد.


حکمتیان اصل تصریح کرد: این بالگرد در هر سورتی پرواز می تواند ۵ نفر نیرو را با تجهیزات اطفاء حریق جابجا و انتقال دهد که می تواند کمک شایانی به مهار آتش سوزی های جنگلها کند.


وی با بیان اینکه دنبال هستیم که تجهیزات و امکانات اطفاء حریق استان را افزایش دهیم، ادامه داد: در سال جاری ۷۶ دستگاه دمنده برای استان خریداری شده که تاکنون ۵۰ دستگاه وارد استان شده و مابقی نیز طی این هفته به استان ارسال می شوند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین سازمان جنگل‌های کشور علاوه بر این موارد ۲۰ دستگاه دمنده برای اطفاء حریق برای استان ارسال خواهد کرد.


گفتنی است که «البرز زارعی» کوهنورد طبیعت دوست استان کهگیلویه و بویراحمدی که در آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع گچساران جان خود را از دست داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha