دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 295484

با توجه به این که از خودرو برای رفتن به سرکار یا خرید استفاده می‌کنیم چگونه آن را ضدعفونی کنیم محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: در صورت استفاده شخصی از خودرو و اطمینان از سوار نشدن فرد مبتلا به کووید-۱۹ و رعایت بهداشت فردی توسط سرنشینان، ضدعفونی کردن روزانه خودرو ضروری نیست.

نکاتی درباره ضدعفونی کردن خودروی شخصی

سلامت نیوز:با توجه به این که از خودرو برای رفتن به سرکار یا خرید استفاده می‌کنیم چگونه آن را ضدعفونی کنیم محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: در صورت استفاده شخصی از خودرو و اطمینان از سوار نشدن فرد مبتلا به کووید-۱۹ و رعایت بهداشت فردی توسط سرنشینان، ضدعفونی کردن روزانه خودرو ضروری نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در صورت اطمینان نداشتن از سوار شدن افراد آلوده ، لازم است پس از هر بار سوار و پیاده شدن، سطوح در تماس ضدعفونی شوند.مهم‌ترین  نکته ای که باید درباره ویروس کرونا روی سطوح دانست این است که به‌راحتی می‌توان آن را با ضدعفونی کننده‌های خانگی غیرفعال کرد.مطالعات نشان داده‌اند که ویروس کرونا  می‌تواند تا ۷۲ ساعت روی پلاستیک و فولاد ضدزنگ، کمتر از ۴ ساعت روی مس و کمتر از ۲۴ ساعت روی مقوا زنده بماند. با توجه به این که بدنه خودروها قسمتی از فلز و قسمتی از پلاستیک ساخته شده ماندگاری ویروس بر روی آن بیشتر است.

برای جلوگیری از انتشار بیماری باید حداقل، سطوح لمس شده در وسیله نقلیه را در انتهای هربار استفاده، ضدعفونی کرد.  برای سطوح سخت در قسمت داخلی وسیله نقلیه مانند صندلی‌های سخت، دسته صندلی، دستگیره در، دستگیره کمربند ایمنی، کنترل نور و هوا، درها و پنجره‌ها و اجزایی که بیشتر در معرض آلودگی هستنداگر چرک قابل مشاهده وجود دارد باید ابتدا از آب و شوینده و سپس از مواد ضدعفونی کننده مناسب استفاده شود.

 برای قسمت‌های نرم‌تر خودرو مانند صندلی‌های پارچه‌ای جهت   ضدعفونی از یک شوینده مناسب برای سطوح نرم و قابل نفوذ استفاده شود.فرمان خودرو از قسمت‌هایی است که در تماس مکرر قرار می‌گیرد و باید با ماده مناسب ضدعفونی شود. در همه مراحل تمیز و ضدعفونی کردن از دستکش استفاده شود.         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha