سلامت نیوز : رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران گفت: شانس ابتلاء چشم به ناخنك از عوارض عدم استفاده از عینك و ماسك‌های محافظ جوشكاری است؛ خوشبختانه به دلیل استفاده جوشكاران از این وسایل، چنین مشكلاتی نسبت به گذشته كمتر دیده می‌شود.

امین‌الله نیك‌اقبالی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: عدم استفاده از عینك و ماسك‌های ایمنی در هنگام جوشكاری دردهای شدیدی را در ناحیه چشم به وجود می‌‌آورد، در این وضعیت فرد قادر به دیدن نیست و به مكان تاریك پناه می‌برد، به طوری كه ساعت‌ها از ناحیه چشم درد می‌كشد.

وی گفت: سوختگی قرنیه چشم یكی از عوارض عدم استفاده از ماسك و عینك‌های محافظ در هنگام جوشكاری است، این مسئله بر ملتحمه و عدسی چشم نیز تأثیر سوء می‌گذارد؛ قرمزی و حساس شدن چشم‌ها به نور از دیگر عوارض آن به شمار می‌رود.

رئیس انجمن چشم‌پزشكان ایران ادامه داد: زمانی كه قرنیه چشم دچار سوختگی شود، در حقیقت سیستم دفاعی و بافت چشم ضعیف می‌شود و زخم قرنیه نیز به وجود می‌آید، برای افرادی كه به دلیل جوشكاری از ناحیه چشم دچار مشكل می‌شوند، درمان‌های دارویی صورت می‌گیرد.

نیك‌اقبالی شانس ابتلای چشم به ناخنك را از دیگر عوارض عدم استفاده از عینك و ماسك‌های محافظ جوشكاری بیان داشت و خاطرنشان كرد: خوشبختانه به دلیل استفاده جوشكاران از این وسایل، این مشكلات نسبت به گذشته كمتر دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha