تركیب دارویی برای سالخوردگان خطر مرگ به همراه دارد

۱۳۹۰/۰۴/۰۴ - ۱۱:۳۲ - کد خبر: 29555
سلامت نیوز : كارشناسان بهداشتی آمریكا به این موضوع پی بردند كه سالانه ده‌ها تن از افراد سالخورده و كهنسال این كشور در پی تركیب دارویی، جان خود را از دست داده یا به شدت مسموم می‌شوند.

به گزارش ایسنا، براساس این گزارش كه در رسانه‌های رسمی آمریكا منتشر شده است تركیبات دارویی چون قرص‌های مسكن، آرام‌ بخش و قرص‌های ضد آلرژی می‌توانند برای افرادی كه سن و سالی از آن‌ها گذشته است می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد به طوری كه با تحقیق بر روی 13 هزار بیمار سالخورده مشخص شد كه استفاده از دو یا چند دارو به صورت همزمان می‌تواند میزان خطر مرگ در آن‌ها را سه برابر افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، كارشناسان دانشگاه «ایست آنجلیا» در آمریكا در این تحقیق به این نتیجه دست یافتند كه بیش از 80 دارو كه اثرات مخرب در بدن می‌گذارند در صورت تركیب شدن می‌توانند باعث مرگ مصرف كننده شوند. متاسفانه در اكثر موارد به دلیل اینكه فرد به دلیل كهولت سن مصرف داروی خود را از یاد می‌برد چند دارو را با یكدیگر مصرف كرده و خطر مرگ را به جان می‌خرد.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.19949s, 20q