سلامت نیوز : یك كارشناس ارشد روانشناسی گفت: مادر در بروز اختلالات روانی در كودك بیشتر نقش دارد چرا كه وی زمان بیشتری را با مادر سپری می‌كند؛ بیماری و اختلالات روانی در مادر، كودك را بیشتر تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

سیدجواد آرامی در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینكه بیشترین اختلالات روانی در كودكان ریشه در خانواده دارد، اظهار داشت: مادر در بروز اختلالات روانی در كودك بیشتر نقش دارد چرا كه وی زمان بیشتری را با مادر سپری می‌كند؛ اگر مادر دچار بیماری‌ و اختلالات روانی باشد، كودك بیشتر تحت‌تأثیر رفتارهای او خود قرار می‌گیرد.

وی گفت: محروم كردن كودك از حضور در اجتماع و محافل یكی دیگر از مسائلی است كه باعث بروز اختلالات روانی در او می‌شود؛ زمانی كه كودك نتواند در محیط اجتماع حضور پیدا كند، قادر به تخلیه هیجانات خود نیست؛ همین مسئله كمبود‌هایی را در كودك به وجود می‌آورد و روان او را دچار اختلال می‌كند.

این كارشناس ارشد روانشناسی ادامه داد: شیوه‌های تربیتی كودكان نباید همراه با ترس، زور و فشار باشد؛ متأسفانه این نوع از شیوه‌های تربیتی در مدارس رایج شده و همین مسئله موجب بروز اختلالات روانی در دانش‌اموزان و كودكان می‌شود.

آرامی در خصوص علائم اختلالات روانی در كودكان خاطرنشان كرد: تغییرات خلق‌وخو، پرخاشگری، ناخن‌جویدن، خواب كم و نامناسب، پریدن از خواب، ترس، اضطراب، كسل بودن، دروغ ‌گفتن زیاد، وابستگی، گوشه‌گیری، عدم قدرت بر گرفتن حق خود، رفتارهای ناشایست و پیدا كردن لكنت‌زبان از علائم اختلالات روانی در كودكان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha