سلامت نیوز : دبیركل جمعیت احیای انسانی كنگره 60 گفت: تغییر الگوی مواد مخدر بسیار سریع اتفاق می‌افتد و متولی آن در تمام سطوح خیلی با تأخیر حركت می‌كند مثلاً قرص اكس وارد جامعه شد و بعد از 4 سال كه از مُد افتاد تازه برای آن برنامه‌های تلویزیونی درست كرده‌اند و این یعنی به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب.

حسین دژاكام در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: شربت تریاك به كلینیك‌ها داده می‌شود و مردم از آن استقبال زیادی كردند زیرا درمان آن اثر سازنده‌ای دارد اما سخت‌گیری‌های زیادی در این زمینه انجام می‌شود كه به كلینیك‌ها داده نمی‌شود.

وی افزود: نتیجه استفاده از شربت تریاك رضایت بخش بوده است اما توزیع آنها به مراكز درمانی باید زودتر انجام شود در حال حاضر اگر فرد تریاكی خود را درمان نكند به دنبال شیشه و كراك كه در حال حاضر به وفور و به ارزانی یافت می‌شود می‌رود لذا بهتر است كلینیك های ترك اعتیاد نیز توزیع كننده آن باشند.

دژاكام تصریح كرد: وقتی كراك آمد اعلام شد كه اعتیاد ندارد و در مورد شیشه هم همینطور بود و كسی نیامد آموزش دهد كه به طور كلی هر ماده‌ای كه انسان را از حالت تعادل خارج كند مخدر است و حتی استامینوفن اگر یك سال پشت سر هم استفاده شود اعتیاد می‌آورد.

وی گفت: این موضوع باید به جامعه تفهیم شود اما برخی رسانه‌ها می‌ترسند كه آن را مطرح كنند تا جامعه بدان حساس شوند لذا كلاس‌های وسیعی می‌خواهد كه در سطح جامعه با مربیان مختلف این آموزش‌ها داده شود و البته مقطعی هم نباشد.

دبیركل جمعیت احیای انسانی كنگره 60 ادامه داد: تغییر الگوی مواد مخدر بسیار سریع اتفاق می‌افتد و متولی آن در تمام سطوح خیلی با تأخیر حركت می‌كند مثلا قرص اكس وارد جامعه شد و بعد از 4 سال كه از مد افتاد تازه برای آن برنامه‌های تلویزیونی درست كرده‌اند و به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب.

دژاكام بیان داشت: در خصوص شیشه هم همینطور بود كه چهار سال پیش گفته شد سونامی شیشه در راه است ولی شیشه تمام سطوح جامعه را گرفت و تازه اكنون می‌نشینند و فكر می‌كنند.

وی اظهار داشت: ما عقب هستیم چرا كه سیستمی كه در بازار قاچاق كار می‌كند سه شیفته فعالیت می‌كند و پول در گردش آن هم بسیار سنگین است و اتفاقاً متخصصان تراز اول هم روی آن كار می‌كنند.

دبیركل جمعیت احیای انسانی كنگره 60 ادامه می‌دهد: در طرف دیگر ما یك شیفت هم كار نمی‌كنیم و بودجه كمی در مبارزه با آن قرار می‌دهیم، تحقیقات نیز كم است لذا همیشه عقب خواهیم بود.

دژاكام خاطرنشان كرد: كم نیست اخباری را كه روزانه می‌شنویم كه پدری سر پسر خود را جدا می‌كند و مادری بچه خود را به خاطر مصرف شیشه و جنون حاصل از آن می‌سوزاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha