چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 295627

در دوران شیوع کووید-۱۹ بیشتر شدن نیاز به تجهیزات حفاظت شخصی و استفاده از لوازم پخت‌وپز یک‌بارمصرف در رستوران‌ها باعث افزایش تولید پسماندهای پلاستیکی شده است.

استفاده از ظروف چندبارمصرف در دوران کرونا

سلامت نیوز: در دوران شیوع کووید-۱۹ بیشتر شدن نیاز به تجهیزات حفاظت شخصی و استفاده از لوازم پخت‌وپز یک‌بارمصرف در رستوران‌ها باعث افزایش تولید پسماندهای پلاستیکی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، برخی ممکن است دوست داشته باشند در زندگی روزمره از پلاستیک‌های پایدارتر استفاده کنند و متوجه نباشند که استفاده از ظروف چندبارمصرف برای غذا و نوشیدنی در دوران همه‌گیری کرونا از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد.بیش از ۱۰۰ کارشناس با امضای بیانیه‌ای به مردم اطمینان دادند که استفاده از محصولات چندبارمصرف از قبیل لیوان، بطری و پارچ برای صرف غذا، نوشیدنی و سایر خواربار از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد به شرط آن که این ظرف‌ها را خوب بشویند.

 شارلوت ویلیامز استاد شیمی دانشگاه آکسفورد اظهار امیدواری کرد که همه‌گیری باعث شود آحاد جامعه به تلاش بیشتر برای حل معضل آلایندگی پلاستیک‌ها ترغیب شوند. خانم ویلیامز گفت: «امیدواریم بتوانیم از بحران کووید ۱۹ خلاص شویم و مصمم‌تر از همیشه مشکلات آزاردهنده مواد پلاستیکی در طبیعت را حل کنیم.

از منظر واکنش عمومی به بحران کووید-۱۹ برای جلوگیری از مصرف بیش از حد پلاستیک یک‌بارمصرف بخصوص در حوزه بسته‌بندی ‌نباید از هیچ کوششی فروگذار کنیم.»نینا شرانک کنشگر محیط زیست هم گفت: «همه‌گیری کرونا بسیاری از روال‌های زندگی ما را تغییر داد اما همچنان اهمیت دارد که در زندگی روزمره تا حد امکان پایداری محیط‌زیستی را رعایت کنیم».

خانم شرانک گفت: «شمار فزاینده‌ای از مردم از لیوان و بطری شخصی چندبارمصرف برای کاهش دورریز پلاستیک و حفاظت از حیات وحش، دریاها و رودخانه‌ها استفاده می‌کنند. کووید-۱۹ بسیاری از روال‌های زندگی ما را تغییر داده‌ است، پس خیلی عالی است که بیش از ۱۰۰ کارشناس به ما اطمینان داده‌اند استفاده از ظرف‌های چندبارمصرف از قبیل لیوان، بطری و پارچ برای صرف غذا، نوشیدنی و سایر خواربار از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد به شرط آن که این ظرف‌ها را خوب بشویند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha