سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند استرس در فضای خانه خطر بروز آسیب‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا را در كودكان تشدید می‌كند.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشكده پزشكی كیك در دانشگاه كالیفرنیای جنوبی در یك مطالعه جدید دریافتند زندگی كردن در خانواده‌هایی كه تنش و استرس زیادی دارند تاثیرات نامطلوب آلودگی هوا را روی كودكان آنها افزایش می‌دهد و در نتیجه این كودكان بیشتر در معرض آسیب‌های ریوی ناشی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند.

دكتر طلعت اسلام در این مطالعه خاطرنشان كرد: استرس‌ها و تنش‌های روانی تاثیرات مضر آلودگی‌های ترافیكی را روی ریه‌ها تشدید می‌كنند.

دكتر طلعت و دستیاران وی در این بررسی‌ها روی 1400 كودك، 10 تا 12 ساله آزمایش و مطالعه كردند و وضعیت عملكرد ریه‌های این كودكان و سایر فاكتورهای سلامت دستگاه تنفسی را در آنها به دقت مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعات نشان داد كه والدین اسپانیایی و آسیایی بیش از والدین سفیدپوست در آمریكا زندگی پرتنش و پراسترس دارند و همچنین میزان استرس در كودكانی كه والدین آنها درآمد سالانه كمتر و سطح تحصیلات كمتری دارند و یا فاقد بیمه و دستگاه تهویه هوا در منزل هستند به مراتب بیشتر است. به بیان دیگر این فاكتورها نقش مهمی در افزایش استرس كودكان در خانواده ایفا می‌كنند.

این بررسی‌ها در مجله آمریكایی «طب تنفسی و مراقب بالینی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha