وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واریزی بیمه بیکاری ۲۳۰ هزار نفر از بیکاران کرونا در فروردین‌ماه تایید شده است و اردیبهشت‌ماه نیز به همین روال خواهد بود.

شریعتمداری: بیمه بیکاری ۲۳۰ هزار نفر تایید شد

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واریزی بیمه بیکاری ۲۳۰ هزار نفر از بیکاران کرونا در فروردین‌ماه تایید شده است و اردیبهشت‌ماه نیز به همین روال خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» افزود: با شیوع بیماری کرونا عده‌ای از کار بیکار شدند و مجددا به کارشان بازگشتند و برای تعطیلی موقت تمهیداتی در نظر گرفته شد؛ دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی بودجه‌ای را برای بیمه بیکاری تخصیص داده است و سازمان برنامه و بودجه از طریق فهرستی که وزارت تعاون در اختیارش قرار می‌دهد،  پرداخت حداقلی را انجام می‌دهد.

وی افزود: برای اسفند سال گذشته حدود ۲۱۳ هزار نفر مشمول دریافت این مبلغ شده‌اند که تاکنون برای حدود ۱۵۰ هزار نفر مبلغ پرداخت شده است و لیست حدود ۶۳ هزار نفر نیز در ابتدای تیرماه به خزانه‌داری کل کشور ارسال شده است و تعدادی نیز تاکنون اقدام به ثبت شماره حساب و شماره شبای خود نکرده‌اند که لازم است با ورود به سامانه در این خصوص اقدام کنند.

وزیر تعاون اظهارداشت: در ارتباط با افرادی که در فروردینماه امسال بیکار شده‌اند اطلاعات حدود ۳۳۰ هزار نفر به خزانه‌داری کل کشور ارسال شده و امیدواریم به همراه لیست تکمیلی اسفندماه و در روزهای آتی پرداخت انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه برای متقاضیانی که در اردیبهشتماه کار خود را از دست داده‌اند تا پایان خرداد ماه کارفرمایان می‌توانستند لیست بیمه ارسال کنند، لیست این افراد نیز در حال پالایش است که به محض آماده شدن و طی هفته آتی برای پالایش نهایی در ارتباط با تعداد خانوار و تاریخ بیکاری، تحویل سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه خواهد شد، طی این مدت حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر انصراف خود را از دریافت مبالغ مربوط به ایام بیکاری در سامانه ثبت کرده‌اند.

شریعتمداری گفت: بر اساس مصوبه اخیر ستاد مذکور، پرداخت مبلغ در خصوص ایام بیکاری تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری است و برای افرادی که از ابتدای خردادماه سال جاری بیکار می‌شوند و یا اینکه بیکاری آنان استمرار داشته باشد بررسی و هرگونه پرداخت صرفاً بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری خواهد بود و شروط قانونی اعلام شده را باید دارا باشند که در صورت تایید مدارک و مستندات آنان توسط کمیته‌های استانی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha