پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 295655

كارشناس مسؤول تغذیه با شیر مادر اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت گفت: طی سال‌های اخیر ثابت شده است سلول‌های بنیادی كه سلول‌های زنده و فعالی هستند از طریق تغذیه به كودك منتقل می‌شود و برخی از اینها كه خاصیت دفاعی دارند می‌توانند سبب تقویت سیستم ایمنی كودك شوند.

تقویت سیستم ایمنی كودك با شیر مادر

سلامت نیوز:كارشناس مسؤول تغذیه با شیر مادر اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت گفت: طی سال‌های اخیر ثابت شده است سلول‌های بنیادی كه سلول‌های زنده و فعالی هستند از طریق تغذیه به كودك منتقل می‌شود و برخی از اینها كه خاصیت دفاعی دارند می‌توانند سبب تقویت سیستم ایمنی كودك شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،مرضیه بخشنده با بیان این‌كه از نظر علمی بهترین تغذیه برای شیرخواران و نوزادان تغذیه با شیر مادر است، گفت: تغذیه با شیر مادر تمام نیازهای كودك را برطرف می‌كند كه اگر بخواهیم آن را با شیر گاو و شیر مصنوعی مقایسه كنیم، میزان سدیم شیر مادر كمتر است و به لحاظ باری كه برای كلیه كودك ایجاد می‌شود، شرایط مطلوب‌تری فراهم می‌كند.

وی با بیان این‌كه تركیبات شیر مادر متناسب با سن تولد و زمان رشد كودك تغییر می‌كند، ادامه داد: این یك ویژگی مهم است در حالی كه شیر مصنوعی این ویژگی  را ندارد؛ از سوی دیگر شیر مصنوعی می‌تواند درصد مرگ و میر را در نوزادان نارس افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha