سلامت نیوز : كارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین كم‌‌شنوایی را شایع‌ترین نقص در زمان تولد نوزادان دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان قزوین، فرحناز نظری بیان كرد: كم‌شنوایی شایع‌ترین نقص در زمان تولد نوزاد است و از آنجایی كه نقصی پنهان است تشخیص زودرس آن نیز بسیار مشكل بوده و بسیار دیر نیز تشخیص داده می‌شود.
وی ادامه داد: وجود كم‌شنوایی در نوزادان و شیرخواران از طریق روش‌های بالینی معمول به سادگی قابل شناسایی نیست، به همین منظور سازمان بهزیستی اجرای برنامه غربالگری شنوایی نوزادان را در سطح بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های دولتی استان شروع كرده است.
كارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین با اشاره به تشخیص كم شنوایی در سه‌ماهگی اضافه كرد: سن تشخیص كم‌شنوایی در نوزادان پیش از اجرای این برنامه حدود 25 تا 30 ماهگی بوده است كه با اجرای برنامه غربالگری شنوایی سن تشخیص كم‌شنوایی به زیر سه‌ماهگی كاهش یافته است.
وی در خصوص آمار غربال، تشخیص و مداخله در سه ماه نخست سال جاری توضیح داد: 2 هزار و 278 نوزاد در استان غربال شنوایی شده‌اند كه از این تعداد 951 نوزاد غربال شده شهری و یك‌هزار و 327 نوزاد غربال شده روستایی هستند.
نظری اعلام كرد: در طی معاینات صورت گرفته برای 88 نوزاد گذر دارای خطر شناسایی شده‌اند كه باید بیشتر تحت مراقبت قرار بگیرند.
وی تصریح كرد: همچنین 38 نفر از نوزادان به مراحل تشخیص و هفت نفر به متخصص گوش، حلق و بینی معرفی شده‌اند و در این بین 11 نفر به پزشك ENT برای دارو درمانی مراجعه كرده‌اند كه امیدواریم هرچه زودتر مراحل درمانی خود را طی كنند.
كارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی استان قزوین عنوان كرد: طی سه ماه نخست سال جاری 9 كودك برای دریافت سمعك و یك كودك برای كاشت حلزون در قزوین كاندید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha