سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند یبوست مزمن با خطر بروز مشكلات قلبی در زنان ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا، متخصصان كاردیولوژی در آمریكا تاكید كردند زنان میانسالی كه به یبوست شدید و مزمن مبتلا هستند بیشتر از دیگر همسالان خود با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مواجه می‌شوند. این مطالعه روی بیش از 70 هزار زن یائسه صورت گرفته است.

این متخصصان یادآور شدند: اگرچه منظور از این مطالعه این نیست كه یبوست عامل بروز بیماری قلبی است اما اینگونه می‌توان تشریح كرد كه زنان مبتلا به یبوست مزمن بیشتر با فاكتورهای خطرزای بیماری قلبی مثل رژیم غذایی حاوی فیبركم، تحرك بدنی اندك و مشكلات فشارخون و كلسترول بالا دست به گریبان هستند.

به گزارش شبكه خبری ان‌بی‌سی، دكتر النا سالموراگو- بلوچر متخصص كاردیولوژی در دانشكده پزشكی دانشگاه ساچوست در این باره متذكر شد: ما براساس این مطالعه نمی‌توانیم توصیه‌های پزشكی قاطعانه‌ای را ارائه كنیم اما حداقل می‌توانیم توصیه كنیم كه یبوست می‌تواند یك نشانه مفید برای تشخیص خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی در زنان باشد.

در این بررسی‌ها میزان سلامت و عادات الگوی زندگی در زنان شركت كننده درنظر گرفته شد. از بین كل شركت كنندگان 35 درصد به یبوست مبتلا بودند. ادامه مطالعات معلوم كرد زنانی كه در طول ارزیابی‌ها با مشكل یبوست مواجه بودند بیشتر به گرفتگی عروق دچار می‌شوند. این زنان همچنین بیشتر دچار حمله قلبی یا سكته مغزی و یا مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی می‌شوند.

این مطالعه كه در مجله آمریكایی «طب» منتشر شده روی 73 هزار زن و طی یك دوره 6 تا 10 ساله انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha