شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 295719

گیاهخواری صرفا برای سلامتی فردی نیست، بلكه بسیاری از پیروان رژیم‌های گیاهخواری بر این باورند كه با حذف مصرف مواد غذایی حیوانی می‌توان محیط‌زیست سالم‌تری داشت، زیرا دامداری جزو صنایع كربن‌زاست و به‌نوعی در تسریع روند نابودی زمین مقصر شناخته می‌شود.

۵ ماده غذایی حاوی آهن برای گیاهخواران

سلامت نیوز:گیاهخواری صرفا برای سلامتی فردی نیست، بلكه بسیاری از پیروان رژیم‌های گیاهخواری بر این باورند كه با حذف مصرف مواد غذایی حیوانی می‌توان محیط‌زیست سالم‌تری داشت، زیرا دامداری جزو صنایع كربن‌زاست و به‌نوعی در تسریع روند نابودی زمین مقصر شناخته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اما این را هم بدانید كه برای گیاهخواری باید رژیم غذایی درست‌ودرمانی داشت، وگرنه بدن از كمبودهای تغذیه‌ای عدیده چه‌بسا آسیب هم ببیند! ازجمله كمبودهای تغذیه‌ای رایج در گیاهخواران می‌توان به كمبود آهن اشاره كرد.

آهن در بدن وظایف مهمی برعهده دارد، ازجمله تولید هموگلوبین و حمل اكسیژن به اندام‌ها؛ در كاهش خستگی، بهبود كیفیت خواب و تمركز، تقویت سیستم ایمنی و حتی تنظیم دمای بدن هم مؤثر است.پس اگر گیاهخوارید، از منابع غیرگوشتی غنی از آهن غافل نشوید.

اسفناج

دارای مواد مغذی فراوانی است و بهتر است كه در رژیم‌های گیاهخواری فراموش نشود، زیرا جزو سبزیجات سرشار از آهن هم هست.

كینوا

منبع پروتئینی خیلی خوبی برای رژیم‌های گیاهخواری است و می‌تواند در تأمین بخشی از آهن بدن هم مؤثر باشد.

حبوبات

سرشار از پروتئین، فیبر و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بوده و می‌توانند برای گیاهخواران منبع آهن هم باشند، مثل نخود، لوبیا، عدس و سویا.

چغندر

نه‌تنها دارای آهن فراوانی است، مواد مغذی دیگری چون منگنز، پتاسیم، ویتامین C و آنتی‌اكسیدان‌ها را هم پوشش می‌دهد و در كمك به تقویت عملكرد قلب و كنترل فشار خون هم مؤثر است.

تخم كدو

جزو تنقلات خوش‌خوراكی است كه آهن فراوانی هم داشته و بعلاوه دارای ویتامین K، منگنز و زینك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha