سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو گفت: كرم‌های ضدآفتاب بیش از 97 درصد اثرات تابش خورشید را جذب می‌كند و بهترین نوع آن، ضد آفتاب دارای spf بالای 30 درصد است.

مجتبی امیری در گفت‌و‌گو با  فارس  اظهار داشت: افراد سفیدپوست در مقابل نور آفتاب ضعیف‌تر هستند و شیوع سرطان پوست نیز در آنها بیشتر است.

وی گفت: در اروپا به دلیل تغییر سبك زندگی و روشن بودن پوست، سرطان پوست بسیار بروز پیدا می‌كند. كسانی كه پوست روشن دارند، باید در ساعات اوج تابش آفتاب كمتر از منزل یا محل كار خارج شوند یا از وسایل پوششی و محافظت‌كننده استفاده كنند.

این متخصص پوست و مو افزود: هرچه شدت نور بیشتر باشد، خطر بروز سرطان پوست افزایش پیدا می‌كند. در مناطقی مانند سواحل دریا و ارتفاعات بالا، نور خورشید با شدت بیشتری می‌تابد كه توصیه می‌شود افراد در ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر كه بیشترین تابش نور خورشید در این ساعت‌هاست، از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب خودداری كنند.

امیری اضافه كرد: بهترین محافظ برای جلوگیری از نور آفتاب، استفاده از كرم‌های ضد‌آفتاب استاندارد است كه بهتر است spf بالای 30 درصد داشته باشد كه بیش از 97 درصد از اثرات آفتاب را جذب می‌كند.

وی بیان داشت: البته افراد باید توجه داشته باشند كه هر 4 ساعت یك بار كرم ضدآفتاب خود را تجدید كنند و نیم ساعت قبل از خارج شدن از خانه از كرم استفاده كنند تا به خوبی جذب پوست شود و مانع از اثرات نور آفتاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha